کد خبر: ۲۱۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
رئیس جمهور در اجتماع مردم شهرستان خاتم یزد:
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم شاید مشکلات را تحمل کنند، اما فساد و تبعیض را تحمل نخواهند کرد، اظهار کرد: چنانچه از هر بخشی خبری از فساد و یا زمینه بروز روابط ناسالم اداری به اطلاع بنده برسد، یقین بدانید با همه توان با آن برخورد خواهم کرد و اگر جیغ عده‌ای هم از این برخوردها بلند شود برای ما اهمیت ندارد، چون برای ما مهم منافع عموم مردم است.

دولت در برخورد با فساد به اعتراض‌های خواص اهمیت نمی‌دهد

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم شاید مشکلات را تحمل کنند، اما فساد و تبعیض را تحمل نخواهند کرد، اظهار کرد: چنانچه از هر بخشی خبری از فساد و یا زمینه بروز روابط ناسالم اداری به اطلاع بنده برسد، یقین بدانید با همه توان با آن برخورد خواهم کرد و اگر جیغ عده‌ای هم از این برخوردها بلند شود برای ما اهمیت ندارد، چون برای ما مهم منافع عموم مردم است.

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در دومین روز از سفر دولت مردمی به استان یزد به شهرستان خاتم رفت و در اجتماع پرشور مردم این شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و گرامیداشت یاد شهدای یزد به‌ویژه شهرستان خاتم و همچنین تشکر صمیمانه از استقبال گرم و پرشور مردم این شهرستان از کاروان دولت مردمی، گفت: این استقبال و تجلیل شما مردم عزیز از کاروان دولت مردمی به منزله اعلام آمادگی برای حضور در صحنه‌های مختلف است و معنای آن این است که مردم شهرستان خاتم همچنان که از ابتدای انقلاب مدافع نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند، در این مسیر ثابت قدم هستند.

رئیس جمهور اظهار داشت: این حضور پرشور شما به دوستان انقلاب پیام امیدواری و به دشمنان پیام یأس و ناامیدی می‌دهد که بارها نسبت به ملت ایران دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه شهرستان خاتم مشکلاتی دارد، اما این مشکلات باعث ایجاد سستی در دفاع از انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی در میان مردم آن نشده است، تصریح کرد: امروز در کشور ما آنچه مشاهده می‌شود، اتکال به خدای متعال و اعتماد به نفس و همچنین ظرفیت‌های عظیمی است که کشورمان از آن برخوردار است.

رئیس جمهور گفت: دشمن تصور می‌کرد با فشار حداکثری می‌تواند ملت ما را متوقف کند اما دید که مردم متدین، مصمم و استوار ایران اسلامی متوقف نشده و هرگز متوقف نخواهند شد.

رئیسی در ادامه افزود: دشمنان این ملت دیدند که مردم ایران مصمم‌اند ظرفیت‌های بزرگ کشور را احیا کنند و به پیشرفت‌های بزرگی نیز برسند که این مسیر با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اهمال‌کاری در استفاده از ظرفیت‌های بزرگ کشور همچون نیروی جوان کارآمد و ذخایر و منابع بسیار غنی برای حل مشکلات مردم، افزود: هر جا به رهنمودهای رهبری عمل کرده‌ایم، حوزه موفقیت ما بوده و هر جا نگاه‌مان به دستان بیگانه برای حل مشکلات کشور بوده است، متوقف شده‌ایم.

رئیسی اظهار داشت: کشورهای غربی در کجای دنیا مشکل کشوری را حل کرده‌اند که کشور ما دومین آن باشد؟ آنها هر جا که حضور پیدا کرده‌اند برای منافع خود و غارت منابع کشورها همچون کشورهای آفریقایی بوده است. شاید در گذشته با ادعای آزادی و آبادانی کشورها را استعمار می‌کردند، اما امروز که دست‌شان رو شده است، دیگر رسما می‌گویند که ما برای منافع خود در دیگر کشورها و مناطق دنیا حضور پیدا می‌کنیم و کار را به جایی رسانده‌اند که روسای جمهور آمریکا رسما به دیگر ملت‌ها توهین می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند به ملت ایران سرمایه‌های بزرگی عطا کرده است یکی از این سرمایه‌ها را هویت تمدنی و فرهنگی منبعث از اسلام دانست و تصریح کرد: عشق و دلدادگی مردم ایران و از جمله مردم شهرستان خاتم به خداوند و اهل بیت (ع) یکی از سرمایه‌های بزرگ ملت ایران است که از آنها در برابر هجوم فرهنگی صیانت می‌کند.

رئیسی راه ساختن و آبادانی کشور را که در مرام و مسلک شهدا تجلی یافته است، توکل به خدا، ایستادگی، تلاش و اعتماد به داشته‌های کشور با اتکا به پشتوانه مردمی معرفی کرد و افزود: دولت مصم است با این ظرفیت‌ها را مشارکت مردم و بهره گرفتن از نیروی انسانی کارآمد کشور در جهت متحول کردن زندگی مردم به کار بگیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مکرر به همکارانم در دولت گفته‌ام که امروز به یک نگاه تحولی در نظام اداره کشور نیاز داریم، اظهار داشت: در منطقه یزد و شهرستان خاتم کارهای خوبی به برکت انقلاب اسلامی انجام شده اما وضعیت همچنان با شرایط مطلوب فاصله دارد.

رئیسی تامین مسکن، ایجاد اشتغال، تامین امکانات درمانی و ساخت بیمارستان در خاتم، اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های ارتباطی منطقه و به سرانجام رساندن پروژه احداث واحد پتروشیمی در شهرستان خاتم را از اولویت‌های این شهرستان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در ۴۰ سال گذشته با وجود کارهای خوب انجام شده اما برخی زیرساخت‌های لازم برای مناطق مختلف نیز ایجاد نشده و احداث مجتمع پتروشیمی در شهرستان خاتم نیز به دلیل مشکل در تامین خوراک بیش از ۱۳ سال معطل مانده است، اما به زودی و با رفع این مشکل از سوی وزارت نفت احداث این مجتمع به سرانجام خواهد رسید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه درخواست کشاورزان خسارت‌دیده از سرمازدگی برای استمهال بازپرداخت تسهیلات حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: همکاران ما در این سفر حتما همه درخواست‌ها و مطالبات مردم را پیگیری خواهند کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت با مشکلات بزرگی مواجه بودیم که برخی می‌گفتند چگونه می‌خواهید کشور را اداره کنید، گفت: همواره معتقد بوده‌ام که این کشور با توجه به ظرفیت‌های عظیم، برخورداری از مردم صبور و رهبری حکیم هیچگاه با بن‌بست مواجه نخواهد شد و لذا کار را با وجود مشکلات فراوان آغاز کردیم و به رغم موانع داخلی و فشارهای خارجی تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی نیز داشته‌ایم که اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اقدامات بیشمار دیگر بخشی از این دستاوردها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت رفع مشکلات معیشتی، کاهش نرخ تورم و رونق اقتصادی را با اتکا به دستان توانای مردم کشور و نه دستان بیگانه برنامه اصلی کاری خود می‌داند، افزود: یکی از انتظارات به حق مردم از دولت، ایجاد نظام اداری سالم، بدون فساد و روابط ناسالم اداری است؛ مردم ممکن است مشکلات را تحمل کنند، اما تبعیض به هیچ وجه برای مردم قابل تحمل نیست.

رئیسی با اشاره به روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت که همه تلاش و فداکاری حضرت فاطمه برای اجرای عدالت بود و اظهار داشت: ما نیز به پیروی از دخت گرامی نبی مکرم اسلام، این کسوت خدمتگزاری را بهانه‌ای برای تلاش در مسیر اجرای عدالت می‌دانیم و تاکید می‌کنم که هیچ‌گونه فساد و رابطه ناسالم اداری در این دولت قابل پذیرش نیست.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ مردم اگر هر گونه رابطه ناسالم اداری، فساد و تبعیضی در ادارات مشاهده کردند، به هیچ وجه آن را تحمل نکرده و موضوع را به طور جدی پیگیری کنند؛ امروز انتظار مردم از ما مبارزه با فساد و نظام اداری عادلانه است.

رئیسی خاطرنشان کرد: چنانچه از هر بخشی خبری از فساد و یا زمینه بروز روابط ناسالم اداری به اطلاع بنده برسد، یقین بدانید با همه توان با آن برخورد خواهم کرد؛ به طور طبیعی ممکن است که در اثر برخورد با فساد جیغ عده‌ای که خود را خواص می‌پندارند بلند شود، اما این مسئله به هیچ وجه برای ما اهمیت ندارد، چرا که هم برای ما منافع عموم مردم است و نه عده‌ای که خود را خواص می‌پندارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار