کد خبر: ۲۱۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
پوکو X۴ پرو که نهایتا ۱۰ میلیون فروخته می‌شود از نظر پردازنده و دوربین می‌تواند رقیب چغری برای گوشی‌های گران‌تر باشد. احتمالا به همین دلیل از نظر فروشنده‌ها جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار است.

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون از نظر خریداران

افزایش قیمت موبایل در هفته‌های گذشته، میان‌رده‌های گردن‌کلفتی را از فهرست گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون خارج کرده است. مثلا گلکسی A53 سامسونگ که زمان ورود به بازار موبایل ایران یعنی تقریبا ابتدای سال نهایتا ۹ میلیون فروخته می‌شد و الان برای خرید آن باید حداقل ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کنار گذاشت. با این حال هنوز در جمع گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون مدل‌های شایسته زیادی مثل گلکسی A13، گلکسی A32، ردمی نوت 11 پرو ۴G و پوکو X4 پرو وجود دارد و آنطور که فروشنده‌های موبایل به فرارو می‌گویند، نسبت به سایر گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون بازار فروش بیشتری دارند.

به گزارش فرارو، گلکسی A13 سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های بازار است و در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. الان خرید گلکسی A13 با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت حدود ۴.۵ میلیون تمام می‌شود و اگر سراغ نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت آن بروید، باید حدود پنج میلیون تومان بپردازید. در توصیف گلکسی A13 می‌توانیم آن را پادشاه گوشی‌های پنج میلیونی بدانیم. چون سامسونگ در طراحی آن از تراشه اصلی اگزینوس ۸۵۰ استفاده کرده که حداقل بین گوشی‌های همقیمت امتیاز بزرگی برای گلکسی A13 به‌شمار می‌رود. از طرفی حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل و نمایشگر PLS LCD برای یک گوشی پنج میلیونی قابل قبول است و احتمالا به‌همین خاطر است که فروشنده‌های موبایل می‌گویند هر دوتا نسخه این گوشی (۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت) جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار محسوب می‌شوند.

ردمی نوت 11 پرو نسخه ۴G جزو محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی در ایران است. اگر فروشگاه‌های اینترنتی را ملاک قرار بدهیم، ردمی نوت ۱۱ در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های فعلی شیائومی یکی از صدرنشین‌هاست و قیمت آن الان بین ۶.۵ تا ۸.۵ میلیون تومان است. در مشخصات ردمی نوت 11 پرو، حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع سوپر AMOLED و باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت بیشتر از بقیه موارد جلب توجه می‌کند و اگر بخواهیم منصفانه بررسی کرده باشیم، باید تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک را در بخش پردازنده نقطه ضعف این مدل بدانیم. بدنیست بدانید شیائومی، در نسخه‌های ۵G ردمی نوت 11 پرو این نقطه ضعف رو پوشش داده و از نظر فعالان بازار این یکی می‌تواند رقیب گردن‌کلفتی برای پرفروش‌ترین گوشی ۱۰ میلیونی شیائومی یعنی پوکو X4 پرو باشد که خرید آن حداقل هشت میلیون تمام می‌شود.

قیمت گلکسی A32 سامسونگ که یکی دیگر از بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون از نظر خریداران محسوب می‌شود، حداقل هفت میلیون ۳۰۰ هزار تومان است. این رقم کفاف خرید گلکسی A32 با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه‌موقت شش گیگابایت را می‌دهد و اگر بخواهید نسخه‌های مجهز به حافظه‌موقت هشت گیگابایت را بخرید، باید چیزی نزدیک هشت میلیون جور کنید. راز محبوب بودن گلکسی A32 آنهم دو سال بعد از معرفی آن، به مشخصات منحصر به‌فرد این گوشی مخصوصا در آیتم نمایشگر برمی‌گردد. صفحه‌نمایش سوپر AMOLED گلکسی A32 با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت و تراکم پیکسل ۴۱۱ ppi یک ترکیب قابل قبول بین گوشی‌های اقتصادی به‌حساب می‌آید و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل آن حداقل از گلکسی A33 که الان قیمتش به ۱۰ میلیون رسیده، عملکرد بهتری دارد. آن‌هایی هم که به A32 برچسب قدیمی‌بودن می‌زنند و به همین خاطر خرید آن را توصیه نمی‌کنند، زمانی انتقادشان وارد است، که حداقل یک گوشی بهتر در همین رنج قیمت برای گلکسی A32 پیدا شود.

پوکو X4 پرو از نظر ما یکی از بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون بازار است و بین گوشی‌های شیائومی فروش خوبی را تجربه می‌کند. مهمترین نقطه قوت پوکو X4 پرو مثل برادر قدیمی آن یعنی پوکو X3 پرو در بخش پردازنده به‌چشم می‌آید. طوری که تراشه شش نانومتری اسنپدراگون ۶۹۵ در بخش پردازنده، پوکو X4 پرو را به یکی از رقبای گردن‌کلفت میان‌رده‌های معروف سامسونگ مثل A۵۳ تبدیل می‌کند. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت و نمایشگر ۶.۶ اینچی AMOLED هم جزو سایر مشخصات گوشی پوکو X4 پرو به‌شمار می‌رود. الان کف قیمت پوکو X4 پرو در بازار موبایل بابت نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت حدود ۸.۵ میلیون تومان است و با ۱۰ میلیون تومان می‌شود نیم‌نگاهی به نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت این گوشی داشت.

مدل

گلکسی A13

ردمی نوت 11 پرو 4G

گلکسی A32

پوکو X4 پرو

ابعاد

۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلیمتر

۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلیمتر

۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلیمتر

۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلیمتر

وزن

۱۹۵ گرم

۲۰۲ گرم

۱۸۴ گرم

۲۰۵ گرم

سایز نمایشگر

۶.۶ اینچ

۶.۶ اینچ

۶.۴ اینچ

۶.۶ اینچ

نوع نمایشگر

PLS LCD

سوپر AMOLED

سوپر AMOLED

AMOLED

حسگر اصلی

۵۰ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

تراشه اصلی

اگزینوس 850

مدیاتک G96

مدیاتک G80

اسنپدراگون

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

قیمت

حداقل ۴.۵ میلیون تومان

حداقل ۶.۵ میلیون تومان

حداقل هفت میلیون تومان

حداقل ۸.۵ میلیون تومان

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار