کد خبر: ۲۱۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
علیرضا اکبری به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.

علیرضا اکبری به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شد

علیرضا اکبری به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد.
برهمین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.
در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام  و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.
وزارت اطلاعات در همین زمینه با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد: اکبری یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داده است.
اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد این جاسوس و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح ذیل است:
به استحضار ملت شریف ایران می رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.
جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی هایی به برخی دستگاه های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.
این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مامورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می گیرد.
سپس و در خلال سفر های شخصی خود به اروپا ، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می آید
علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته ی میز ایران تخلیه ی اطلاعاتی و هدایت می شد
افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیلِ اطلاعات پیرامون اهداف و لیستِ نیازمندی ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS)  و جاسوس مورد نظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند.
نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی حکم وی صادر گردید.
جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتا اعلام می نمایند، اگرچه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف های این فرد بهره‌گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقینا نمی‌داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است.

همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می‌نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با  آن‌ها را بدون هیچ گونه تساهل و تسامح و ملاحظه ای، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی خویش قرار داده اند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار