کد خبر: ۲۱۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
علیرضا اکبری معاون اسبق وزیر دفاع که این روزها با عنوان «ابرجاسوس» در رسانه‌ها معرفی می‌شود؛ با اعلام قوه قضائیه به اعدام محکوم شد. اکبری سالها در مشاغل حساس نظامی و امنیتی حضور داشته و با سرویس های اطلاعاتی انگلستان در ارتباط بوده است.

علیرضا اکبری معروف به ابرجاسوس که بود؟ + فیلم اعترافات

علیرضا اکبری، مدتی قبل به اتهام جاسوسی علیه کشور دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده قضایی و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار و و به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

علیرضا اکبری، معاون پیشین وزیر دفاع در دولت اصلاحات، دانش آموخته صلح سازی و حفظ صلح و رئیس موسسه پژوهش های راهبردی تصمیم بود. او مسئول سازمان نظامی اجرای قطعنامه ۵۹۸ در زمان پذیرش قطعنامه بود و در دوران وزارت علی شمخانی در وزارت دفاع معاون بین‌الملل این وزارتخانه بود.

بر اساس اطلاعیه وزرات اطلاعات او مدتی پیش توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی دستگیر شده است. منابع رسمی در مورد زمان دقیق بازداشت هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده اند. 

در اطلاعیه وزرات اطلاعات آمده است:"این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مامورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می گیرد.سپس و در خلال سفر های شخصی خود به اروپا ، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می آید
علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می شد."

سازمان اطلاعات جاسوسی بریتانیا (Secret Intelligence Service)، به‌اختصار اس‌آی‌اس (SIS)، یکی از سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا و سازمان اصلی بریتانیا برای جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی از کشورهای خارجی است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار