کد خبر: ۲۱۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تدوام سرما موجب تعطیلی سه روزه ادارات و مجازی شدن مدارس تهران شد. اما آیا با توجه به پیش‌بینی هواشناسی تهران و تدوام توده سرما در کشور، مدارس تهران تا روز چهارشنبه تعطیل می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، تدوام سرما، ادارات تهران و برخی استان‌های دیگر را در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل کرد. امروز نیز استاندار تهران از تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی این استان برای روز دوشنبه خبر دارد. اما آیا تا آخر هفته مدارس تهران تعطیل می‌شود؟

جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز گفت که تعطیلی تهران نقش بسزایی در تامین گاز کشور دارد.

او ادامه داد: همچنان در مرز هشدار مصرف گاز قرار داریم و هر چه به شب می‌رسیم، سرما تشدید و مصرف بالاتر رفته و به پیک نزدیک می‌شویم.

وزیر نفت گفته حتی یک درجه کاهش دمای وسایل گرمایشی به تامین گاز مناطق شمال شرق کشور کمک می‌کند.

اوجی در حالی از مدیریت گاز کشور با صرفه‌جویی می‌گوید که هفته گذشته در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه شده بود و این پیشنهاد او اجرایی هم شد.

حالا با توجه به تداوم سرما در کشور علیرضا فخاری، استاندار تهران فردا دوشنبه 25 دی 1401 را هم تعطیل اعلام کرد. این تعطیلی برای صرفه‌جویی در مصرف گاز بود.

مدارس تهران امروز و دیروز مجازی بود. آنطور که استاندار تهران گفت فردا نیز فعالیت مدارس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و امتحانات پایه دوازدهم و دانشگاه‌ها طبق برنامه انجام خواهد شد.

مدارس تهران تا چهارشنبه تعطیل می‌شود؟

سرمای هوا امروز مدارس و دانشگاه‌های تهران را مجازی کرد. امتحانات برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران و تربیت مدرس نیز لغو شد. اما آیا ممکن است مدارس تهران تا آخر هفته تعطیل شود؟

مازیار غلامی، مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با بیان اینکه طی امروز بارش برف و کولاک در تهران پیش‌بینی می‌شود، گفت: «این پدیده جوی تا حدود ۲۴ ساعت استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کوهنوردان به دلیل پدیده مه و کولاک از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.»

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران ادامه داد: «تا روز چهارشنبه (۲۸ دی) هوای سرد در تهران ماندگار است بنابراین احتمال یخبندان در نیمه شمالی تهران وجود دارد. از سه‌شنبه (۲۷ دی) نیز روند افزایش آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.»

به گفته غلامی این توده سرما، از عرصه‌های بالاتر یعنی جنوب کشور روسیه، سیبری و قزاقستان به کشور نفوذ کرد و تا نیمه کشور را تحت تاثیر قرار داد. همچنین به علت وسعت زیاد و حرکت کند این توده سرما ماندگاری آن طولانی‌تر شد. (ایسنا)

در حال حاضر در برخی مناطق کشور گاز قطع شده است که وزیر نفت راه‌حل مدیریت آن را صرفه‌جویی مردم می‌داند.

با توجه به پیش‌بینی هواشناسی تهران و تداوم سرما تا روز چهارشنبه، تعطیلی مدارس در روزهای اخیر، احتمال آن می‌رود که مدارس تهران تا روز چهارشنبه تعطیل و مجازی شود.

اختلال در سامانه آموزشی شاد

مدارس برخی از شهرها امروز به صورت مجازی و غیرحضور برگزار شد. در همین حال مسئولان سامانه شاد از اختلال در این برنامه خبر داده‌اند.

تیم فنی و پشتیبانی شاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با فراگیر شدن موج سرما و برودت هوا و غیرحضوری شدن کلاس‌ها، اختلال مختصری در زیرساخت‌های فنی مربوط به شاد به وجود آمده است که ارسال و دریافت پیام‌ها را با تأخیر مواجه می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار