کد خبر: ۲۲۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
آیت‌الله رئیسی در آیین افتتاح ۵ ایستگاه جدید متروی تهران:
رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات و خدمات مدیریت شهری تهران اظهار داشت: امروز فضای کشور فضای کار و تلاش است و چنین فضایی حتماً رضایتمندی و اعتماد مردم را به دنبال خود دارد و برای کشور تولید قدرت می‌کند.

امروز فضای کشور فضای کار و تلاش است

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در آیین افتتاح ۵ ایستگاه و بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر مسیر ریلی از قطعات میانی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران، تسهیل حمل و نقل و ساماندهی تردد مسافران در کلانشهر تهران را دغدغه‌ای همیشگی و بسیار مهم دانست و از تلاش‌ها و اقدامات مجموعه مدیریت شهری برای توسعه مترو قدردانی کرد.

رئیس جمهور گفت: مدیریت و خدمت‌رسانی در کلانشهر تهران کار آسانی نیست، اما با انگیزه بالا، مجاهدت، اخلاص و روحیه مردم‌داری عزیزان ما در شهرداری تهران کارهای بزرگی در این عرصه صورت گرفته که انجام آنها با امکانات و اعتباراتی که وجود دارد به سهولت امکان‌پذیر نبوده است.
دکتر رئیسی اقدامات و برنامه‌های شهرداری تهران در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل شهری بویژه در بخش مترو را امیدبخش دانست و تأکید کرد: امروز مردم می‌دانند که شهرداری با روحیه بسیجی و جهادی با تمام وجود برای رفاه آنها تلاش می‌کند و برای آینده برنامه دارد.
رئیس جمهور خدمات شهری را کاری چندبعدی دانست که نیازمند همدلی و همراهی دولت و ملت است و خاطرنشان کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که بی‌منت شهرداری تهران را در خدمت‌رسانی قوی و باکیفیت به مردم یاری دهد.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه همراهی مردم با مدیریت خدمات شهری و شورای شهر به عنوان تبلور اراده شهروندان، رفاه اجتماعی را به ارمغان می‌آورد، خاطرنشان کرد: امروز دشمن به دنبال القای یأس و ناامیدی و ناتوانی در جامعه است اما ما ملت ایران معتقد به فرهنگ «ما می‌توانیم» هستیم.
رئیس جمهور گفت: شهرداری تهران در سایه این فرهنگ با همت بلند کارهای ماندگاری را انجام داده و آنچه امروز در توسعه مترو و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید شاهد آن هستیم نمادی از این همت مدیریت شهری است.
دکتر رئیسی اظهار داشت: امروز فضای کشور فضای کار و تلاش است و چنین فضایی حتماً رضایتمندی و اعتماد مردم را به دنبال خود دارد و برای کشور تولید قدرت می‌کند.
رئیس جمهور گفت: دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت کند و مردم خبرهای خوب بشنوند و لذا تلاش می‌کند قوت‌ها دیده نشده و ضعف‌هایی که در گوشه و کنار وجود دارد بزرگ‌نمایی شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به کارهای بزرگ و افتخارآفرین که در زمینه تولید دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف صورت گرفته، تصریح کرد: مردم دلداده به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی بدانند که در این کشور کارهای زیادی انجام شده و کارهای زیادی در پیش است که به همت و پشتکار جوانان عزیز ما رقم می‌خورد.
پیش از سخنان رئیس جمهور، علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری بویژه در بخش مترو، آیت‌الله رئیسی را مدافع مدیریت شهری دانست و از حمایت‌ها و کمک‌های ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها بویژه در خصوص توسعه مترو و تأمین واگن‌های مورد نیاز از طریق تولید ملی و واردات قدردانی کرد.
در این مراسم که رئیس و برخی از اعضای شورای شهر تهران و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، ایستگاه‌های بوستان لاله، کارگر، ایستگاه مقاطع با خط یک متروی هفت تیر و ایستگاه مقاطع با خط سه مترو در میدان ولیعصر از خط ۶ متروی تهران و همچنین ایستگاه شهید دادمان از خط ۷ مترو که با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی در ۱۱ کیلومتر ریلی راه‌اندازی شده‌اند، مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
همچنین ایستگاه میانی مدافعان سلامت که به منظور تسهیل دسترسی مردم به کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) احداث شده است نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار