کد خبر: ۲۲۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
روند نزولی در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد؛ به طوریکه شاخص کل بورس امروز یک ریزش بی سابقه را تجربه کرد و نسبت به روز قبل بیش از پنج درصد کاهش یافت.

روز پرحاشیه بورس تهران

شاخص کل بورس امروز با ۱۲۵ هزار و ۷۶۱ واحد کاهش به کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد عقب‌گرد و رقم دو میلیون و ۳۱۴ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۶ هزار و ۹۳۹ واحد کاهش در رقم ۸۰۳ هزار و ۳۹۸ واحد ایستاد.

در این بازار ۷۸۲ هزار معامله به ارزش ۱۰۲ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال انجام شد.

۹۷ درصد نمادهای بورسی امروز منفی بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

عقب‌گرد فرابورس به کانال ۲۹ هزار واحد

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۳۴۳ واحد کاهش به کانال ۲۹ هزار واحد عقب‌گرد کرد و در رقم ۲۹ هزار و ۴۴۷ واحد ایستاد.

در این بازار ۲۴۱ هزار معامله انجام شد که ۱۲۸۸ میلیارد ریال ارزش داشت.

۸۵ درصد نمادهای فرابورسی منفی بودند که از میان آن‌ها پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و سنگ آهن گهر زمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

در همین حال رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی را درمورد بستن یا نبستن بازار سرمایه ارائه کرد.

مجید عشقی در حاشیه نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی درمورد اینکه با توجه به اینکه شاخص کل بورس امروز کاهشی پنج درصدی داشت، ایا سازمان برنامه ای برای بستن بازار دارد یا خیر توضیح داد: سازمان قصد بستن بازار را ندارد.

بر اساس این گزارش، طبق بند سه ماده چهار دستورالعمل نحوه تشخیص شرایط اضطراری موضوع ماده ۳۲ قانون بازار اوراق بهادار در صورتی که بازارهای بورس یا خارج از بورس (بازار پایه) در طول یک روز معاملاتی بیش از پنج درصد کاهش داشته باشد، سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است با تشخیص شرایط اضطراری موضوع را برای تصمیم گیری جهت تعطیلی سه روزه بازار سرمایه در شورای عالی بورس مطرح کند.

برچسب ها: بورس ، سهام ، بازار سرمایه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار