کد خبر: ۲۲۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
رئیس مجلس با ورود به استان خراسان شمالی گفت: این استان مرز طولانی خاکی با کشور همسایه و دوست ترکمنستان دارد که این مرز قریب به ۳۰۰ کیلومتر بوده و فرصت تجارت بین این استان و طرف ترکمنستانی را فراهم می کند.

قالیباف: 300 کیلومتر مرز، فرصت تجاری مناسب بین خراسان شمالی و ترکمنستان

به گزارش تجارت آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه 10 خرداد وارد خراسان شمالی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه مسائل کشاورزی و دامپروری، گردشگری، صنایع و معادن ظرفیت های خوبی دارد، گفت: همچنین این استان مرز طولانی خاکی با کشور همسایه و دوست ترکمنستان دارد که این مرز قریب به ۳۰۰ کیلومتر بوده و فرصت تجارت بین این استان و طرف ترکمنستانی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: این استان در حوزه مسائل کشاورزی و دامپروری، گردشگری، صنایع و معادن ظرفیت های خوبی دارد، همچنین ما در این استان مرز طولانی خاکی با کشور همسایه و دوست ترکمنستان داریم که این مرز قریب به 300 کیلومتر بوده و فرصت تجارت بین این استان و طرف ترکمنستانی را فراهم می کند.

دکتر قالیباف افزود: روز گذشته با رئیس مجلس مصلحتی ترکمنستان ملاقاتی داشتم و به صورت مفصل درخصوص فعال شدن تبادلات بین دو کشور و موضوعات مرزی مذاکره شد، طرف مقابل نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرد، لذا امیدواریم این سفر به رشد و توسعه استان کمک کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز طی سفری یک روزه به خراسان شمالی سفر کرده است.

این سفر یک روزه از شیروان با گفت و گو با صنعتگران، کشاورزان، دامداران و اقشار مختلف مردم، آغاز و سپس با سفر به اسفراین و شرکت در یادواره شهدای این شهرستان و دیدار با مردم ادامه خواهد یافت.

بازدید از برخی پروژه های صنعتی ناتمام همچون پروژه سیمان سمنگان و دیدار با نخبگان استان از دیگر برنامه های دکتر قالیباف در خراسان شمالی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار