کد خبر: ۲۲۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
در شرایطی که روز قبل قیمت دلار کاهش پیدا کرد حباب درهم برای سومین روز پیاپی افزایش پیدا کرد که اگر حباب درهم تعدیل نشود واگرایی حباب درهم با روند قیمت دلار می تواند ترمز روند نزولی دلار را بکشد.

در بازار سکه و ارز چه خبر است؟

اکوایران نوشت : در شرایطی که روز قبل قیمت دلار کاهش پیدا کرد حباب درهم برای سومین روز پیاپی افزایش پیدا کرد که اگر حباب درهم تعدیل نشود واگرایی حباب درهم با روند قیمت دلار می تواند ترمز روند نزولی دلار را بکشد.

برخی رسانه‌ها در دور روز گذشته خبر از حل و فصل دو پرونده مهم هسته ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دادند؛ خبری که به وسیله آژانس پس از انتشار گزارش پرونده هسته‌ای ایران تقریبا تایید شد و گام های قابل توجهی در جهت حل و فصل پرونده هسته ای ایران برداشته شده است. بلومبرگ در گزارشی به گزارش سازمان بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران اشاره کرده است. برداشت بلومبرگ از گزارش آژانس نیز جالب توجه است. این رسانه در گزارش خود اعلام کرده که داده‌های منتشر شده در گزارش سه ماهه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احتمال انتقادات و سرزنش ایران را در جلسه ششم ماه ژوئن که دیپلمات ها برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران گرد هم می آیند، کم می کند.

بلومبرگ تعلیق مذاکرات هسته‌ای با قدرت های جهانی، ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین و توقیف اخیر کشتی ها در نزدیکی خلیج فارس را بحران های ژئوپلتیکی کنونی ایران دانست.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در روز چهارشنبه هم وجود مسیر دیپلماتیک با ایران را رد نکرد ولی باز هم از دستور کار نبودن برجام سخن گفت،‌ با توجه به اخباری که تا به اینجای کار از طرفین مذاکرات منتشر شده به نظر می رسد در جلسه آتی شورای حکام درباره برنامه هسته‌ای ایران شرایط برای کشور بدتر نشودولی برجامی هم در کار نیست و به نظر می رسد اگر چنین اتفاقی بیفتد اهرم صعودی و نزولی بازار ارز از کار می افتند و جهش های چشمگیر صعودی و نزولی اتفاق نخواهد افتاد.


در معاملات روز قبل سکه رفاه بیشتر از سکه در بازار آزاد کاهش یافت ‌و در حالی که سکه امامی بالای کانال ۳۰ میلیون تومانی پافشاری می کرد سکه رفاه به کانال ۲۹ میلیون تومان نفوذ کرد که باید دید آیا در روز جاری سکه در بازار آزاد به دنبال سکه رفاه حرکت میکند یا خیر؟

سکه رفاه حمایت روانی محکم ۲۹ میلیون تومان را پیش رو دارد که با خط روند صعودی بلندمدت آن همپوشانی داردمقاومت محدوده ۳۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان نیز مقاومت های مهم پیش روی سکه رفاه هستند.

در شرایطی که روز قبل قیمت دلار کاهش پیدا کرد حباب درهم برای سومین روز پیاپی افزایش پیدا کرد که اگر حباب درهم تعدیل نشود واگرایی حباب درهم با روند قیمت دلار می تواند ترمز روند نزولی دلار را بکشد این فرضیه غالبا در انتهای مسیر های نزولی عمل می کند و افزایش حباب درهم در کنار کاهش قیمت دلار در چند روز می تواند روند نزولی دلار را متوقف کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار