کد خبر: ۲۲۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست ۱۵۶ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با تأکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک ایران هستند

تسنیم نوشت: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست 156 وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس،  با تصریح بر راهبرد منطقه‌ای و  سیاست مبنایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت و تعمیق مناسبات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توسعه اصل همسایگی، ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه با نگاه به آینده و به‌دور از ادبیات سنتی گذشته، چارچوب‌های نوینی را برای همکاری در منطقه بنا نهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روند تحولات ماه‌های اخیر در منطقه را امیدبخش و در چارچوب منافع تمامی کشورهای این حوزه دانست و افزود: کشورهای این حوزه در پیشبرد منافع منطقه دارای مسئولیت جمعی هستند و ایران همواره از گفتگو و همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس به‌عنوان شرکای منطقه‌ای حمایت کرده است.

کنعانی با تأکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب  کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اشاره بیانیه این شورا در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان  را ناوارد دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق و تکالیف خود وفق معاهده عدم اشاعه و موافقت‌نامه جامع پادمان برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را در تعامل با کشورهای ذی‌ربط و در همکاری با آژانس پی می‌گیرد.

کنعانی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اراده جدی خود را برای نیل به منطقه‌ای باثبات، امن و شکوفا در همکاری با  همسایگان و برادران خود در شورای همکاری خلیج فارس، اعلام می‌دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار