کد خبر: ۲۲۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
وزیر کشور درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان جمهوری اسلامی گفت: طالبان توجیه شده و مرزها آرام و رفت و آمدها برقرار است.

طالبان توجیه شده و آرامش در مرز برقرار است

احمد وحیدی در خصوص آخرین وضعیت مرزهای کشور به ویژه مرزهای سیستان و بلوچستان با افغانستان گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی خیلی قدرتمند در انجام وظیفه خود مصمم و قاطع هستند اما وقتی مرزها به خصوص در شرایطی که طرف مقابل یک سیستم امنیتی قوی ندارد، دچار مشکلاتی می‌شود که از قبل هم وجود داشته است.

وزیر کشور افزود: در روزهای گذشته با موارد مختلف پیش آمده با قدرت برخورد شده و امنیت در مرزها برقرار است و مشکلی در مرزهای این بخش از کشور وجود ندارند. البته تروریست‌ها برای سوء استفاده از این مرزها تلاش می‌کنند اما باید بدانند که آنها رها نخواهند شد و به سزای عمل خود خواهند رسید.

وی که با خبرگزاری خانه ملت گفت و گو کرده بود، در مورد مرزهای مشترک ایران و افغانستان، یادآور شد: ما به حاکمان افغانستان تذکر دادیم که بیشتر باید افراد خود را توجیه و مراقبت کنند البته یگان‌های مرزی ایران هم با قدرت از منافع ملی دفاع می‌کنند و اجازه تخطی در مرزها را به کسی نمی‌دهند اما آنها باید رعایت کنند.

وحیدی درباره آخرین نتایج مذاکرات با هیات حاکمه سرپرستی افغانستان بعد از درگیری اخیر در مرز، خاطرنشان کرد: طالبان توجیه شده و مرزهای ما آرام و رفت و آمدها برقرار است.

به گزارش ایرنا، در درگیری اوایل خردادماه امسال میان مرزبانان طالبان با مرزبانان ایرانی در ولسوالی کنگ ولایت نیمروز، یک نیروی طالبان و یک مرزبان ایرانی کشته شدند و دو شهروند دیگر ایران نیز زخم برداشته‌اند.

پیش از این نیز نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی چهار بار در مرز اسلام‌قلعه‌ هرات و ولایت نیمروز با هم درگیر شده بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار