کد خبر: ۲۲۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست ازبکستان میزبان عنوان قهرمانی مسابقات کافا را کسب کرد.

قهرمانی ایران در تورنمنت کافا با شکست ازبکستان

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار نهایی ‌تورنمنت کافا از ساعت ۱۹ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی خاتمه یافت.

سردار آزمون در دقیقه ۴۸ این مسابقه زننده تک گل شاگردان قلعه‌نویی بود تا تیم ملی کشورمان عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال آسیای مرکزی (کافا) را کسب کند.

خامروبکوف و شکوروف از ازبکستان و مهدی طارمی و رامین رضاییان از لونیکوف داور روس این مسابقه کارت زرد گرفتند. همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۹۰ از زمین مسابقه اخراج شد.

نکته مهم بازی در دقایق ابتدایی نیمه اول این دیدار رقم خورد که علیرضا بیرانوند پس از برخورد با سعید عزت‌اللهی دچار مصدومیت شدید شد و زمین بازی را ترک کرد و با تصمیم پزشکان تیم ملی برای مداوای بیشتر راهی بیمارستان شد.

همچنین در دقیقه ۹۰ محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از اعتراض شدید به تصمیم داور، با کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد و دقایق پایانی بازی را ملی‌پوشان کشورمان ۱۰ نفره به بازی ادامه دادند. پس از اخراج مدافع ایران، درگیری بین کنعانی‌زادگان و شوکوروف پیش آمد که این موضوع سبب شد وقفه چند دقیقه‌ای پیش بیاید و داور روسی شوکوروف ازبک را هم با کارت زرد جریمه کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در این مسابقه با ترکیب؛ علیرضا بیرانوند (۷ - پیام نیازمند)، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، رامین رضاییان، مهدی قایدی (۴۶ - وحید امیری)، محمد محبی، سردار آزمون (۷۶ - محمد کریمی) و مهدی طارمی بازی کردند. همچنین در دقیقه ۵+۹۰ این مسابقه محمد کریمی از زمین خارج شد و جای خود را به سیدمجید حسینی داد.

تیم ملی کشورمان ‌پس از ۱۵ سال به اولین جام خود در رقابتی منطقه‌ای دست پیدا کرد. ایران سال ۲۰۰۸ در منطقه غرب آسیا عضویت داشت و از این رقابت‌ها میزبانی می‌کرد که با غلبه بر اردن توانست جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر ببرد. همینطور امیر قلعه‌نویی که در سال‌های گذشته در رقابت‌های باشگاهی در رسیدن به جام ناکام مانده بود، پس از ۱۰ سال موفق شد به جام برسد، در واقع طلسم قهرمانی برای تیم ملی و قلعه‌نویی یک جا شکسته شد.

مهدی طارمی در پایان این مسابقات با شش گل زده به‌عنوان آقای گل مسابقات انتخاب شد.

برچسب ها: ایران ، کافا ، فوتبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار