کد خبر: ۲۲۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
خبر خوش رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر ویژه شهروندان منطقه ۱۰؛
سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید از منطقه ۱۰ پایتخت،ارائه بسته های تشویقی برای احیای بافت فرسوده و توسعه حمل و نقل عمومی را برای خدمت رسانی به شهروندان در دستور کار کمیسیون حمل و نقل و عمران قرار داد.

ارائه بسته های تشویقی  برای احیای بافت فرسوده و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی

سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید از منطقه ۱۰،ارائه بسته های تشویقی برای احیای بافت فرسوده و توسعه حمل و نقل عمومی را برای خدمت رسانی به شهروندان در دستور کار کمیسیون حمل و نقل و عمران قرار داد.  

به گزارش تجارت آنلاین سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در بازدیدی که  از منطقه ۱۰ داشت گفت: بازدید از منطقه ۱۰ بسیار امیدوارکننده بود.

وی افزود: در بازدیدهای میدانی، درخواست های شهروندان از اعضای شورای شهر  نشان دهنده نوع فعالیت مدیریت شهری در آن منطقه است که میزان عملکرد شهردار منطقه  را در جلب رضایت نسبی شهروندان مورد ارزیابی قرار می دهد.  

تشکری هاشمی با اشاره به بررسی اقدامات منطقه ۱۰ بیان کرد: نخستین مسئله نوع نگاه شورایاران منطقه نسبت به عملکرد شهردار منطقه است، هرچند که این روزها شورایاران مورد بی مهری قرار گرفته اند اما در دیار مهر و ایمان شاهد رضایت قابل قبولی از سوی شورایاران  در خصوص  برخورد و عملکرد شهردار منطقه بودیم.  

وی تصریح کرد: از جمله نظرات مثبتی که رضایت شورایاران را نسبت به مدیریت شهری منطقه ۱۰جلب کرده است؛ حضور و ملاقات بی واسطه، منظم شهردار در مساجد سطح منطقه و رسیدگی و بررسی مشکلات شهروندان بود، که از  دغدغه آنها کاسته و موجب تعدیل مشکلات  و دلگرمی آنها و شناخت هرچه بیشتر ایشان از منطقه شده بود.  

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم ابراز داشت: در این بازدید در خصوص ارائه خدمات شهری، آبیاری فضای سبز و آسفالت با شکایت جدی از سوی شهروندان روبرو نشدیم و این موضوع نشان دهنده این است که اینگونه اقدامات به درستی در سطح منطقه در حال انجام است.  

تشکری هاشمی با اشاره به سهم منطقه ۱۰ از بودجه امسال گفت: بودجه منطقه ۱۰ در سال ۱۴۰۲ با رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ روبرو شده است که مطلوبیت در جذب بودجه را در بین مناطق  از آنِ خود کرده است.  

وی بیان مشکلات منطقه از سوی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ و شهروندان را بسیار منطبق باهم دانست و گفت: این تطابق نظر حاکی از درک و فهم  مشترک طرفین و به ویژه شهردار منطقه ۱۰ بوده که سبب اجرای اقدامات زیربنایی وی در سطح منطقه شده است. تسلط و اگاهی شهردار منطقه ۱۰ بسیار منطقی و خوب بود و نمره قابل قبولی را برای ایشان می توان لحاظ کرد.  

عضو شورای ششم شورای شهر تهران، داشتن برنامه و اقدامات بلند مدت و کوتاه مدت و نگاه ویژه آقای اخ الصنایع به منطقه را از دیگر نقاط برجسته و مثبت در عملکرد وی بیان کرد و گفت: احداث خیابان شهید رنجبر از جمله اقدامات مهم زیر ساختی مدیریت شهری منطقه ۱۰ است و تملک پلاک ها و طرح  تعریض این خیابان به خوبی در حال پیگیری و انجام است.

وی از نحوه رسیدگی در خصوص ساخت و ساز و تلاش برای ساماندهی به وضعیت اتصال سه شاخه غربی، شرقی و جنوبی اتوبان یادگار امام (ره) که در این منطقه است نیز ابراز رضایت کرد.  

تشکری هاشمی اقدام مدیریت شهری منطقه ۱۰ در  افزایش سرانه فضای سبز منطقه با تملک چند باغ  را جزو  فعالیت های برجسته مدیریت شهری این منطقه  دانست و اظهار کرد؛ با تملک و تبدیل این باغ ها به بوستان‌های زیبا، سهم سرانه فضای سبز شهروندان دیار مهر و ایمان تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، اقدام و برنامه ریزی شهرداری منطقه ۱۰ برای احداث پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۳۰۰۰ هزار خودرو را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به ریزدانه بودن بافت منطقه و کم عرض بودن معابر و کوچه ها و حجم بالای تردد وسایل نقلیه ما با انبوه پارک خودرو در معابر سواره و پیاده شهری روبرو هستیم و تدبیر شهرداری منطقه ۱۰ برای افزایش سرانه پارکینگ این منطقه یک اقدام مثبت و حیاتی بشمار می آید.

همچنین از پارکینگ گلستانی و اعتماد و برنامه ریزی برای ساخت پارکینگ طبقاتی  و تأمین منابع از محل بودجه سازمان ترافیک بازدید به عمل آمد.

 سید جعفر تشکری هاشمی، در حاشیه بازدید از اقدامات مثبت در دیار مهر و ایمان به بررسی مشکلات و دغدغه های  شهروندان منطقه پرداخت.

تشکری هاشمی در خصوص رسیدگی به گله مندی شهروندان از وضعیت ترافیکی داخل منطقه گفت؛  پرتراکم بودن منطقه و فرسوده بودن بافت آن و نبود شبکه مطلوب، بر ترافیک هرچه بیشتر و سنگین منطقه تاثیر  گذاشته و باعث رنجش شهروندان از این معضل شده است،طبق بررسی با شهردار و معاونت حمل و نقل منطقه نتیجه بر آن شد تا شهرداری منطقه ۱۰  کار مطالعاتی مربوط به ساماندهی ترافیکی منطقه را ارائه داده و کمیسیون حمل و نقل و عمران  آنچه را  که باید در شورای شهر و شورای ترافیک شهر تهران تصویب شود را پیگیری کند و اگر نیاز به منابع اجرای طرح ترافیک باشد از طریق شورای شهر اقدامات لازم انجام و  از دغدغه شهروندان در حل این معضل کاسته شود.  

عضو شورای ششم در پاسخ  به سوال شهروندان  در خصوص بافت فرسوده و نوسازی بیان کرد: با توجه به مصوبات اخیر در خصوص اضافه تراکم برای بافت فرسوده و اجازه ساخت و نوسازی برای املاک  ۱۰۰ متر  به بالا که این روزها در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران است، بطور یقین  با تصمیمات خوب در شورا، قفل نوسازی از بافت فرسوده برداشته شده و امید داریم با این مصوبات از فرسودگی بافت منطقه کاهش و مالکان برای ساخت و ساز و نوسازی تشویق شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران گلایه مندی بعدی شهروندان را کمبود خطوط تاکسیرانی  و ون در محدوده منطقه  اعلام کرد و گفت: شهروندان تقاضای ایجاد خطوط مینی بوس رانی داشتند که این خواسته شهروندان در مصوبات کمیسیون حمل و نقل قرار گرفت تا هر چه سریعتر از طریق معاونت حمل و نقل شهرداری تهران مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

وی از بن بست بودن خیابان دعوتی در  منطقه که باعث ایجاد بار ترافیکی و سلب آسایش شهروندان شده بود نیز  بازدید  کرد و پس از بررسی گفت:تملک تعدادی از پلاک ها توسط شهرداری منطقه در کمترین زمان ممکن و آزادسازی این خیابان  می تواند به تردد شهروندان در این خیابان بهبود بخشیده و آرامش را به ساکنان این محدوده برگرداند.  

تشکری هاشمی در ادامه بازدید از خیابان و میدان  جمهوری اسلامی،  اقدامات اجرایی  طرح پیاده راه و بازپیرایی میدان جمهوری اسلامی را با در نظر گرفتن جذابیت های لازم برای حضور و استقبال  شهروندان  در پیاده راه  و  برگزاری مراسم های آیینی در میدان جمهوری اسلامی را  مورد بررسی قرار داد و نقطه نظرات تکمیلی را به شهردار منطقه ارائه داد. 

ارائه بسته های تشویقی  برای احیای بافت فرسوده و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران از وضعیت عمرانی  ایستگاه مترو بریانک بازدید کرد و به مواردی چون، ایجاد پایانه تاکسیرانی در نزدیکی ایستگاه برای تسهیل در تردد شهروندانی که از مترو استفاده می کنند و احداث بازارهایی برای رفع نیازهای شهروندان در محیط پیرامون ایستگاه مترو تاکید کرد تا اجرای  این موارد در دستور کار شهرداری منطقه ۱۰ قرار گیرد.

احداث پل عابر پیاده بر روی بزرگراه نواب نیز از دیگر درخواست های شهروندان منطقه ۱۰ از عضو شورای شهر بود که اجرای این خواسته  الزام به ارائه طرح احداث آسانسور از سوی شهرداری منطقه به کمیسیون حمل و نقل و عمران است تا این طرح در اولویت بررسی و مصوبات شورا قرار گیرد.

گفتنی است؛ این بازدید با زیارت مرقد مطهر شهید گمنام در بوستان نورالزهرا پایان گرفت.

ارائه بسته های تشویقی  برای احیای بافت فرسوده و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی

نام:
ایمیل:
* نظر: