صحبت کردن درباره طراحی ۴۵۸ ایتالیا، امری کسل کننده است؛چرا که طراحی زیبا و منحصر به فرد این خودرو بر همگان اثبات شده است. قلب تپنده این خودرو، پیشرانه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر است.خروجی این پیشرانه قدرتمند، ۵۶۲ اسببخار قدرت و ۵۴۰ نیوتونمتر گشتاور است. این موتور در زمان خود، جزو قویترین پیشرانههای جهان بود. با حضور این فراری قدرتمند در خیابان، هیچ خودرویی جرئت خودنمایی ندارد!رقیب مستقیم این خودرو، یعنی مرسدسبنز SLS هم در کشور حضور دارد.
فراری F430 یکی محبوبترین محصولات فراری بود و در زمان خود از برترین سوپر اسپرتهای بازار محسوب میشد. موفقیت F430 تولید جانشین برای این خودرو را تبدیل به کاری سخت میکرد ولی فراری مثل همیشه از پس این مهم بر آمد و نه تنها جانشین شایستهای برای F430 را معرفی کرد، بلکه این خودرو تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و دوست داشتنیترین فراریهای تاریخ نیز شد، به طوری که کمتر مقالهای در مورد آن میتوانید پیدا کنید که نظر منفی به آن داشته باشد. درست حدس زدید در مورد فراری 458 ایتالیا صحبت میکنیم.
مدلی که تولید آن در سال 2009 آغاز و در سال 2015 به پایان رسید تا با مدل GTB 488 جایگزین شود. فراری به خودی خود اتومبیلی خاص است و حتی در اروپا و آمریکا نیز خودرویی نیست که هر روز آن را در خیابان ببینید اما اگر بدانید در کشوری تنها یک دستگاه از این خودرو وجود دارد دیگر خاص بودن آن در خیابانها به حد نهایت خود خواهد رسید. فراری 458 ایتالیا که در تصاویر میبینید تنها مدل از این خودرو در ایران است که در سال 2012 وارد کشور شده است. البته واردات این خودرو آن هم در زمانی که شمارهگذاری خودروهای دارای حجم موتور بیش از 2500 سیسی در کشور ممنوع بود خود باعث ایجاد و حرف و حدیثهای زیادی در مورد این خودرو شد. اما باید بدانید که این خودرو کاملاً از راه قانونی و با پرداخت عوارض گمرکی و مالیات وارد کشور و پلاک شده است، گرچه واردات آن با مجوز خاصی انجام گرفته است. در سال 1393 که این 458 ایتالیا وارد ایران شد قیمتی در حدود 3 الی 3.5 میلیارد تومان داشت اما امروز دیگر نمیتوان در مورد قیمت آن اظهار نظر کرد و میتواند بیش از چند ده میلیارد نیز قیمت داشته باشد.