کد خبر: ۲۲۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
شرکت ایران‌خودرو در حال عرضه خودروی ۲۰۷ با موتور و داشبورد خودروی از رده خارج شده ۲۰۶ است و حالا مردم پول ۲۰۷ را پرداخت می‌کنند، اما عملا ۲۰۶ سوار می‌شوند.

وقتی ۲۰۷ ثبت نام می‌کنی، اما ۲۰۶ تحویل می‌گیری!

مهر نوشت: سال گذشته سازمان ملی استاندارد به این علت که خودروی ۲۰۶ نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را اخذ کند، تولید این خودرو را متوقف کرد، اما حالا شرکت ایران‌خودرو همان موتور و داشبورد را در بدنه ۲۰۷ جانمایی کرده و در حالی که از برخی امکانات ۲۰۷ هم کاسته این خودرو را با قیمت ۲۰۷ عرضه می‌کند.

در آخرین قیمت گذاری خودروها از سوی شواری رقابت، قیمتی برای خودروی ۲۰۶ وجود ندارد، چون تولید این خودرو پیش‌تر متوقف شده بود و این شورا قیمت ۲۰۷ را بر اساس مشخصات ۲۰۷ دوره‌های قبل، تعیین کرده است. اما خودروی تحویلی حالا فقط نام ۲۰۷ را یدک می‌کشد و از موتور ۲۰۷، داشبورد ۲۰۷ و سنسور و دوربین دنده عقب و همچنین رینگ آلومینیومی خبری نیست، ترمز عقب هم کاسه‌ای شده است.

بر اساس گزارش صدا و سیما، پیش‌تر کیانوش پور مجیب قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل ایران‌خودرو گفته بود: توقف تولید پژو ۲۰۶ به معنای توقف کامل و خداحافظی و حذف آن‌ها از سبد محصولات این شرکت نیست؛ ما مجبور بودیم که در جهت تطابق این خودروها با استانداردهای جدیدی که سازمان ملی استاندارد به خودروسازان ابلاغ کرده تا زمانی که امکان این تطبیق استانداردی ممکن باشد، تولید ۲۰۶ را متوقف کنیم، این بدان معنا نیست که بخواهیم به واسطه حذف آپشنی از خودرو، محصولی جدید متولد کنیم؛ بلکه متناسب‌سازی صورت می‌گیرد تا متناسب با نیاز مشتریان خاص تنوع خودرو داشته باشیم.

پژو 206 زمانی که وارد خطوط تولید ایران خودرو شد در فاصله کوتاهی در 6 تیپ مختلف توانست جایگاه خاصی در سبد محصولاتی آبی های جاده مخصوص پیدا کند. آن طور که ایران خودرویی ها برنامه ریزی کرده بودند تیپ یک تا چهار این خودرو با موتور TU3 و حجم موتور 1400 سی سی و تیپ پنج و 6 نیز با موتور TU5 و حجم موتور 1600 سی سی تولید شود.

البته بعد از چندی تولید تیپ یک و چهار متوقف شد و تیپ های دو، تیپ سه، تیپ پنج و تیپ 6 در سبد محصولاتی ایران خودرو باقی مانند. تیپ سه نیز با توجه به ارتقای استانداردهای خودرویی از سبد محصولاتی خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص خط خورد.

تیپ 6 این خودرو نیز با گیربکس اتوماتیک نیز چندی بعد خطوط تولید آبی های جاده مخصوص را ترک کرد تا ایران خودرویی ها تنها تیپ دو و تیپ پنج را تولید کنند.

با توجه به قیمت گذاری دستوری ایران خودرویی ها برای جلوگیری از تولید با زیان تصمیم گرفتند تولید پژو تیپ پنج را در سال 99 متوقف کنند. اما از انجایی که همچنان بازار تشنه پژو 206 تیپ دو بود نتوانستند آن را خط تولید خارج کنند. بنابراین تولید پژو 206 را با سقف پانوراما (شیشه ای) را در دستور کار قرار دادند .

این خودرو با سقف جدید پژو 206 تیپ سه نام گرفت و قیمت کارخانه ای آن به نسبت تیپ دو حدود 40 میلیون تومان گران تر است. آبی های جاده مخصوص در دور جدید عرضه بعد از  اعلام قیمت های جدید پژو 206 تیپ سه با سقف پانوراما (شیشه ای) را با قیمت پایه (بدون احتساب مالیات و هزینه های جانبی) حول و حوش 224 میلیون تومان بفروش می رسد. اما این اتفاق هم نتوانست زیان تولید پژو 206 تیپ دو را جبران کند.  

مدیران ایران خودرو در اسفند سال گذشته از برنامه خود برای توقف تولید پژو 206 رونمای کردند اما این مساله با واکنش منفی بازار روبرو شد. خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص تا حدودی از برنامه خود برای حذف پژو 206 از سبد محصولاتی خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند تولید این محصول پرطرفدار همچنان در خطوط تولید ادامه خواهد داشت.

حال آبی های جاده مخصوص در جدیدترین ایده خود برای جلوگیری از زیان دهی پژو 207 را به موتور پژو 206 روانه بازار کنند. به نظر می رسد بعد از عرضه این خودرو به تدریج خروج پژو 206 تیپ دو نیز به صورت زیر پوستی و بعد از تحویل خودروهای پیش فروش شده عملیاتی شود.

طرفداران پژو 207 که قصد خرید این خودرو  را دارند با حضور پژو 207 با موتور TU3 در بازار باید مراقب باشند تا به اشتباه پژو 207 با موتور TU3 را به جای پژو 207 با موتور TU5 نخرند.

برچسب ها: پژو207 ، پژو 206 ، ایران خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار