کد خبر: ۲۲۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
عصر یکشنبه یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد. اولین فیلم از لحظه ورود تروریست مسلح به حرم شاهچراغ از نمای دوربین‌های مدار بسته را مشاهده می کنید.

در پی حمله تروریستی دو مهاجم مسلح به حرم مطهر شاهچراغ که تعدادی از زائران و مجاوران مجروح شده یا به شهادت رسیده اند و داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، رییس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد آن و هم چنین بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و هم چنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز فرد تروریست‌ تلاش کرد از باب المهدی وارد حرم شود.

کانال سپاه قدس نوشت : این فرد تروریست حدود ۲۴۰ تیر جنگی با خود به همراه داشته که موفق به شلیک ۱۱ تیر آن شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت :۴ نفر از عوامل انتظامات در ورودی حرم تیر خوردند و یک نفر به شهادت رسید.

فرد تروریست مسلح به اسلحه لول بلند با همراه داشتن ۸ خشاب جنگی از بیرون از حرم اقدام به تیراندازی می‌کند.

این فرد تروریست حدود ۲۴۰ تیر جنگی با خود به همراه داشته که موفق به شلیک ۱۱ تیر آن شده است.

مصدومان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده‌اند که دو نفر نیاز به عمل جراحی دارند و مابقی از وضعیت عمومی بهتری برخوردار هستند.

معاون سازمان اورژانس کشور به تشریح آخرین وضعیت عمومی مصدومان حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) پرداخت.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ۱۰ نفر در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) مصدوم شده‌اند که توسط همکاران اورژانس به آنها خدمت رسانی شده است.

او ادامه داد: دو نفر از مصدومان به دلیل برخورد گلوله مجروح نشده‌اند بلکه یکی به دلیل ترس ناشی از حادثه و دیگری به دلیل ازدحام جمعیت دچار آسیب شدند.

معاون سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: حال عمومی این دو مصدوم در شرایط نرمال قرار داشته و در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گفته یکتاپرست، ۸ نفر از مصدومان به دلیل برخورد گلوله دچار مجروحیت شدند که یکی از مصدومان در همان لحظات اولیه به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را پس از انتقال به بیمارستان از دست داد.

او با بیان اینکه حال سه نفر از ۷ مصدوم دیگر وخیم است، عنوان کرد: دو مصدوم به دلیل برخورد گلوله با ناحیه قفسه سینه و شکم در اتاق عمل تحت جراحی قرار دارند و یک مصدوم به دلیل برخورد گلوله با صورت در حالت کما به فر می‌برد و لوله‌گذاری تنفسی انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار