کد خبر: ۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۴
مديرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فني و مهندسي وزارت نيرو از سهم 55 درصدي صنعت آب و برق از کل صادرات خدمات فني و مهندسي کشور خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رساني وزارت نيرو (پاون)؛بهرام نظام‌الملکي،اظهار داشت: وزارت نيرو در  اتيوپي، جمهوري آذربايجان، ارمنستان، ازبکستان، آفريقاي جنوبي، افغانستان، الجزاير، امارات متحده عربي، پاکستان، تاجيکستان، ترکمنستان، سريلانکا، سوريه، سودان، عراق، عمان و کنيا طرح‌هايي را در دست اجرا دارد.
 
به‌گفته وي، شمار طرح‌هاي در دست اجرا 88 طرح و به ارزش چهار ميليارد و 357 ميليون دلار است که  30 شرکت ايراني در حال اجراي آنها هستند.
 
وي افزود: از طرح‌هاي مهم مي‌توان به  احداث سد و نيروگاه اومااويا و برق‌رساني به 1000 روستا در سريلانکا، سد و نيروگاه سنگ‌توده 2 و سد و نيروگاه راغون در تاجيکستان، نيروگاه حيدريه، تصفيه‌خانه کربلا، سد رواندوز و تصفيه‌خانه کرکوک در عراق و احداث شش واحد تصفيه‌خانه در سودان اشاره کرد.
 
نظام‌الملکي تصريح کرد: 45 طرح به ارزش دو ميليارد و 453 ميليون دلار نيز در حال مذاکره است که اين طرح‌ها در جمهوري آذربايجان، ازبکستان، بوليوي، پاکستان، تاجيکستان، ترکمنستان، زيمبابوه، سودان، سوريه، عراق، عمان، غنا، قطر، کنيا، کوبا، لبنان، نيجر و ونزوئلا هستند.  
 
وي خاطرنشان کرد: طرح ‌هاي اجرا شده نيز 229 عدد به ارزش يک ميليارد و 567 ميليون دلار است که 32 شرکت ايراني انها را اجرا کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، برق ، صادرات
نام:
ایمیل:
* نظر: