کد خبر: ۲۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
قائم مقام وزیر نیرو خبر داد
قائم مقام وزیر نیرو گفت: کشور ژاپن که کشوری زلزله خیز است در زمینه طراحی و اجرای شبکه آب مقاوم در برابر زلزله به توانمندی های منحصر به فردی دست یافته که امیدواریم بتوانیم از این تجربیات و توانمندی ها استفاده کنیم.
 ستار محمودی در نشست "پروژه ملی ظرفیت سازی مدیران بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب با بهره گیری از فناوریهای کشور ژاپن" اظهار داشت: پیش بینی ها نشان می دهد که در 35 سال آینده تا سال 2050 ، آب در سطح جهان به عنوان مهمترین چالش خواهد بود و مصرف آب در جهان تا سال 2050 بیش از 50 درصد افزایش می یابد که این افزایش مصرف آب، مشکلات تصفیه فاضلاب و ... را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: تا سال 2050 در حدود 77 درصد جمعیت جهان شهرنشین خواهند شد و پیش بینی می شود تا 35 سال آینده عمده جمعیت ایران شهرنشین شوند و این شهرنشینی به معنی این است که افزایش تقاضای تأسیسات آبرسانی و افزایش هزینه های احداث تجهیزات و بهره برداری را به دنبال دارد که از این جهت لازم است از هم اکنون بسیاری از کارها رد زمینه توسعه زیرساختها انجام شود.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه ما همکاری توام با صداقت ژاپن را می پسندیم، گفت: مرکز مطالعات خاورمیانه ژاپن همکاری های بسیاری خوبی در ایران و دیگر کشورهای منطقه دارد و هم اکنون در کشورهای پاکستان و افغانستان همکاری های آموزشی دارند و اگر از توانمندی متخصصان ایرانی و بخش دانش ایران استفاده کنند، مطمئنا هزینه های آموزشی آنها در منطقه کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: ما نیاز به هوشمند سازی شبکه آب کشور داریم و کشور ژاپن در این زمینه جزو کشورهای پیشرو است، باید در کنار هوشمندسازی به این توان فنی دست یابیم که شبکه های آب را به گونه ای طراحی و اجرا کنیم که در برابر حوادث طبیعی چون زلزله مقاوم باشند، کشور ژاپن که کشوری زلزله خیز است در این زمینه به توانمندی های منحصر به فردی دست یافته که امیدواریم بتوانیم از این تجربیات و توانمندی ها استفاده کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: