کد خبر: ۲۲۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
مردم تهران و سایر شهرهای ایران در واکنش به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در قتل‌عام ۱۰۰۰ نفر از نوزادان، کودکان، دختران، پسران، زنان و مردان غزه‌ای در بیمارستان المعمدانی به خیابان‌ها و میدان‌های شهرها آمدند و این جنایت هولناک و ضد انسانی را محکوم کردند.

مردم تهران و سایر شهرهای ایران در واکنش به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در قتل‌عام ۱۰۰۰ نفر از نوزادان، کودکان، دختران، پسران، زنان و مردان غزه‌ای در بیمارستان المعمدانی به خیابان‌ها و میدان‌های شهرها آمدند و این جنایت هولناک و ضد انسانی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، مردم تهران همزمان با مردم سایر شهرهای کشور از ساعت ۱۵ امروز – چهارشنبه – به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور در خیابان و  میدان انقلاب تهران، خشم خود از جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی را فریاد زدند.

مقامات لشکری، کشوری،  امدادی و انتظامی نیز در این تجمع حضور داشتند.

خشم و نفرت مردم تهران در تجمع میدان انقلاب به دلیل اعلام انزجار از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و اعلام همبستگی با مقاومت اسلامی فلسطین بروز کرد.

این تجمع دومین تجمعی بود که امروز در محکومیت جنایت صهیونیستها در تهران برگزار شد. تجمع اول ساعت ۱۰ صبح با حضور جمعی از مردم و امدادگران و کادر درمان هلال‌احمر در میدان فلسطین تهران برگزار شد.

شب گذشته - سه‌شنبه شب - نیز تجمع دیگری تحت عنوان «رزمندگان بدون مرز» در میدان فلسطین تهران برگزار شد.

شعارها و پلاکاردهای ضد استکباری مردم که خشم و اندوه توامان مردم را نشان می‌داد حاوی این شعارها بود: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل کودک‌کش.

امروز سراسر ایران در حمایت از مرم مظلوم غزه عزای عمومی اعلام شده است.

مردم تجمع کننده با پرچم‌های حزب‌الله، فلسطین و ایران در میدان انقلاب حاضر شدند.

 

تجمع کنندگان شعارهای  «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «یا حجت بن الحسن ریشه صهیون بکن» ، «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد» ، «مرگ بر انگلیس»، « جنایت اسرائییل جنایت آمریکاست»،  سردادند.

هم‌چنین پلاکاردهایی با مضامین «به امید خدا قدس را آزاد می‌کنیم»، «تقدیر خداوند این است که فلسطین آزاد شود»، «طوفان الاقصی یوم الله ۱۵ مهر»، «یا قدس انا قادسون» در دست داشتند.



گزارش تصویری از تجمع مردم تهران در واکنش به جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را اینجا ببینید.
گزارش ابسنا با عنوان «از عزای عمومی تا سیاهپوشی مجلس و راهپیمایی مردمی» را هم در همین زمینه اینجا بخوانید.

در این مراسم تجمع کنندگان پرچم‌های اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند.

هم‌چنین به صورت نمادین در این مراسم تشییع پیکر شهدای غزه برگزار شد.



برخی از تجمع کنندگان نیز شعارهایی از جمله « مرگ بر ضد ولایت فقیه»، « مرگ بر وطن فروش خائن» و « مرگ بر منافق» سر می‌دادند.

همزمان با این تجمع در اقصی نقاط جهان تجمعاتی در محکومیت جنایات اسرائیل برگزار شده است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با حضور در جمع تجمع کنندگان به عنوان سخنران این مراسم با طرح این سوال که «کشتن زنان و کودکان و حمله بیمارستان را کدام وجدان انسانی قبول می‌کند؟» گفت: با حمله به بیمارستان‌ پایان رژیم صهیونیستی آغاز شد. (متن کامل سخنان رئیس‌جمهور را اینجا بخوانید).



قطعنامه پایانی تجمع‌کنندگان در میدان انقلاب تهران را هم اینجا بخوانید. تجمع کنندگان در این قطعنامه تاکید کردند: « ما مردم ایران اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات دولت مردمی و انقلابی و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، خواستار تداوم هرگونه حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم و آمادگی خود را جهت حضور در جهاد مقدس و مبارزه با اشغال‌گران صهیونیستی اعلام می‌داریم و خواهان فراهم آمدن تمهیدات و زمینه‌های این اعزام تاریخی هستیم».

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار