کد خبر: ۲۳۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
رییس سازمان ملی بهره وری ایران در بازدید از نمایشگاه موسسه آموزش و ترویج کشاورزی:
رییس سازمان ملی بهره وری ایران با اشاره به اینکه در پنج ساله آتی مهم ترین هدف کشور ارتقای بهره وری است. افزود: بخش کشاورزی و منابع طبیعی از حیث امنیت غذایی و از منظر اقتصادی و اجتماعی برای کشور بسیار قابل اهمیت است.

ارتقای بهره وری مهمترین هدف پنج ساله کشور است

رییس سازمان ملی بهره وری ایران با اشاره به اینکه در پنج ساله آتی مهم ترین هدف کشور ارتقای بهره وری است.  افزود: بخش کشاورزی و منابع طبیعی از حیث امنیت غذایی و از منظر اقتصادی و اجتماعی برای کشور بسیار قابل اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات؛ میر سامان پیشوایی رییس سازمان ملی بهره وری ایران در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه شاخص بهره وری کل عوامل تولید در دهه ۹۰ روند نزولی یا عمدتا ثابت داشته گفت: این در حالی است که طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، متوسط رشد شاخص کل عوامل بهره وری ۳/۶ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که ۲.۸ درصد رشد اقتصادی از محل بهره‌وری باشد که در پایان برنامه تنها ۰.۴ درصد محقق شد.

رییس سازمان ملی بهره وری ایران خاطر نشان شد: رشد اقتصادی ۴ درصدی در سال گذشته در دولت مردمی سیزدهم محقق شد که از این عدد 1/3 در صد از محل بهره وری بوده است.

پیشوایی با اشاره به اینکه در پنج ساله آتی مهم ترین هدف کشور ارتقای بهره وری است، افزود: بخش کشاورزی و منابع طبیعی از حیث امنیت غذایی و از منظر اقتصادی و اجتماعی برای کشور بسیار قابل اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه هدف کلی و اولویت اصلی برنامه هفتم تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی با تاکید بر افزایش بهره وری است، گفت:  برگزاری دوره های گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با همکاری سازمان تات در راستای افزایش بهره وری مثمر ثمر خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات نیز گفت: دولت سیزدهم فرصت بی بدیلی در کم کردن خلا عملکرد و دسترسی به بالاترین میزان بهره وری عوامل تولید است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات؛ سید مجتبی خیام نکویی ساختار، جایگاه و حمایت مناسب در کنار دانش و فناوری بروز را در راستای ارتقا بهره وری ضروری دانست و گفت: مسأله امنیت غذایی به عنوان مسأله درجه یک کشور باید در تمام قوا و دستگاه های اجرایی ظهور و بروز پیدا کند.

وی با اشاره به گستردگی و تنوع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور بر اهمیت نقش این سازمان در سفره معیشت مردم تاکید کرد.

رئیس سازمان تات خاطر نشان کرد: تحقق امنیت غذایی در کشور نیازمند دانش بنیان شدن بخش کشاورزی است و ارتقای بهره‌وری  محصولات کشاورزی از اهداف اصلی این فرایند محسوب می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی  با تاکید بر گسترش همکاری سازمان تات و سازمان ملی بهره وری در راستای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی گفت: برگزاری جشنواره بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مزارع نوآور بهره ور از جمله اقدامات مشترکی است که با همکاری دو سازمان قابلیت اجرا دارد. وی با اشاره به تسهیل فرایند تخصیص جایزه ملی بهره‌وری برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: این قشر، پیش قراولان بهره‌وری در بخش کشاورزی هستند، اختصاص جایزه به این افراد سبب آشنایی بیشتر جامعه با این گروه و ایجاد انگیزه در آنان خواهد شد.

سرپرست موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز گفت : این موسسه نقطه اتصال سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با کشاورزان و بهره برداران است.

محمدمهدی قاسمی با اشاره به اینکه موسسه آموزش و ترویج کشاورزی موتور محرکه بخش کشاورزی است افزود: ارتقا بهره وری و توانمند سازی کشاورزان از مهمترین اهداف این موسسه است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج را می‌توان به دلیل گستردگی و تنوع بالای حوزه‌های کاری، ترویج تکثرگرا نامید؛ افزایش و بهبود بهره‌وری در این بخش با کمک شبکه و مدیریت‌های هماهنگی ترویج در مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها محقق خواهد شد.

ارتقای بهره وری مهمترین هدف پنج ساله کشور است

نام:
ایمیل:
* نظر: