کد خبر: ۲۳۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱
مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران در آخرین روز برگزاری با گردهمایی اهالی رسانه در حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی در مصلای تهران برگزار شد.

نمایشگاه رسانه‌های ایران به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران در آخرین روز برگزاری با گردهمایی اهالی رسانه در حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی در مصلای تهران برگزار شد.

مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فرشاد مهدی‌پور (معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات)، محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) و همچنین نمایندگان رسانه‌های حاضر در نمایشگاه برگزار شد.

گزارشی از عملکرد چهار روزه نمایشگاه رسانه های ایران

نمایشگاه رسانه‌های ایران به کار خود پایان داد

فرشاد مهدی‌پور ـ معاون امور اطلاع‌رسانی و تبلیغات و رییس نمایشگاه رسانه‌های ایران ـ در سخنانی در مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: از همه همکاران رسانه‌ای ـ مدیران، خبرنگاران، عکاسان و همه اهالی رسانه ـ که با حضور پر شور خود بعد از ۶ سال نمایشگاه را از روز یکشنبه تا امروز به مدت چهار روز برپا کردند و همه کاستی‌ها را با جان و دل پذیرفتند و آنها را بر ما بخشیدند، تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: ما از ابتدا وقتی ایده برگزاری مجدد نمایشگاه را مطرح کردیم که شش سال از آخرین برگزاری آن می‌گذشت، دنبال این بودیم که چه تفاوت‌هایی ایجاد کنیم. مهترین تغییر در این دوره تغییرات فناورانه بود که در حوزه رسانه اتقاق افتاد و آن را متحول کرد؛ از این حیث ورود شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه بود. موضوع دیگر که مهمترین مسئله جهان بشریت بود، موضوع غزه بود که در آن هزاران هزار انسان به دست جانیان و شیادان روی زمین به شهادت رسیدند و کسانی که اجازه ندادند این موضوع پوشیده نشود، اهالی رسانه بودند.

مهدی‌پور همچنین با اشاره به اتفاق دیگر نمایشگاه رسانه‌های ایران که راه‌اندازی بخش کودک بود، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که تضعیف شده بود بخش مجلات کودک و نوجوان بود که بخش خاصی برای آن در نظر گرفته شد. همچنین موضوع آخر انسان رسانه‌ها بود که در کنار ۲۸۰ غرفه و ۴۵۰ رسانه حاضر شدند که بخش اعظم میزبانی برعهده خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری بود.

او گفت: ۲۱ رسانه خارجی در نمایشگاه حضور داشتند و در این چهار روز بیش از ۳۲ نشست تخصصی  در حوزه رسانه و آسیب‌شناسی آن برگزار کردیم و از پیشکسوتان این عرصه تقدیر صورت گرفت. و در کنار آن از۲۲ پیشکسوتان استانی تقدیر به عمل آمد. آر کنش گران رسانه ای دعوت شد تا در نمایشگاه حضور یابند. حدود ۲۰۰۰ نفر از همکاران  رسانه در طول این مدت در نمایشگاه حضور پیدا کردند. بیش از ۲۰ نشست خبری با موضوع سخنگویان مختلف دولت به اشکال مختلف برگزار شد. و در آستانه انتخابات گفت‌وگو مناظره و گفت‌وگوهای مختلف از همه سلایق اتفاق افتاد. یکی از نقاط قوت این نمایشگاه تعاملی بود که اهالی رسانه با مسئولان در آستانه انتخابات داشتند.

معاون امور اطلاع رسانی و تبلیعات وزارت ارشاد در پایان گفت: امیدوارم در سال آینده به شرط حیات، نمایشگاه را با حضور اهالی رسانه در فصل پاییز برگزار کنیم.

در ادامه مراسم سیدحمیدرضا برقعی ـ شاعر ـ اشعاری را در وصف حضرت علی (ع) و امام زمان (عج) در میان حاضران در مراسم اختتامیه نمایشگاه رسانه های ایران خواند.

 

ضعف های همدیگر را محترمانه گوشزد کنیم اما مهربان باشیم
نمایشگاه رسانه‌های ایران به کار خود پایان داد

سپس محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در سخنانی در آیین اختتامیه نمایشگاه رسانه های ایران گفت: خوشحالیم که بعد از چندین سال جشنواره رسانه های ایران در این ایام برگزار شد. طبیعتا اقتضائات این کار بزرگ، نیازمند تمهیدات بیشتری بود اما همکاران من در معاونت رسانه ای و تبلیغات همت کردند و این موضوع را به نحو احسن مدیریت کردند. امروز در هیات دولت، آقای رئیس جمهور سلام گرم خود را به اهالی رسانه ابلاغ و از این کار ستودنی  تشکر کردند.

اسماعیلی اظهار کرد: در این مدت از روزهای کوتاه زمستان که تعطیلی نبود و روزهای کار بود، بیش از ۲۰۰ هزار نفر در نمایشگاه حضور پیدا کردند. اولا از اصحاب رسانه، مدیران مسئول سردبیران، دبیر سرویس ها، خبرنگاران و عکاسان و تصویربرداران و  از تک تک شما بزرگواران از صمیم قلب تشکر می کنم. کار، کارِ شما بزرگواران بود. همت، همتِ شما بود و این شوق و شور شعف و نشاطی که جامعه رسانه ای طی می کند حاصل زحمات همه شما بزرگواران است. ان شاءالله شما و همه دلسوزان روزهای شایسته تری را تجربه کنید.

وزیر ارشاد درباره برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران یادآور شد: یکی از دلایل اصلی اصرار بر برگزاری نمایشگاه در پایان جشنواره‌های فجر، نزدیکی به انتخابات ۱۱ اسفند است که مردم عزیز هفته آینده پای صندوق های رأی خواهند آمد. به همین دلیل نمایشگاه رسانه‌ها به محلی برای گفتگو، تعامل و نقد یکدیگر بدل شد و شاهد برگزاری نشست‌های متعدد بودیم. 

نمایشگاه رسانه‌های ایران به کار خود پایان داد

او بیان کرد: من از همه گروه‌های سیاسی با گرایش‌های گوناگون تشکر می‌کنم. اینجا محلی برای گفت و گو، محلی برای ایراد دیدگاه‌ها و نقد یکدیگر بود و یک فضای سالم و تعاملی برای اصحاب اندیشه برقرار شد. برگزاری صدها نشست توسط اندیشمندان، سیاست ورزان و همه بزرگوارانی که با دغدغه وارد این عرصه شدند، برای همه ما مسرت بخش بود. 

وزیر ارشاد گفت: از همه رسانه ها، با علایق سیاسی و گرایش های مختلف تشکر می کنم که در یک آزمون دیگر هم در ماه‌های اخیر سربلند بیرون آمدند؛ آزمون حمایت از مظلوم، آزمون حمایت از مردم غزه که تلاش کردیم این همدلی را با بخش ویژه فلسطین و غزه در نمایشگاه به نمایش بگذاریم. اندیشمندان و شخصیت های جهادی آمدند و با یک خلوص و همدلی این نمایشگاه این موضوع را به عنوان یک نقطه روشن و قابل افتخار در کارنامه خودش ثبت کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ان شاءالله سال آینده با زمان بندی بیشتر و فرصت بهتر، اطلاع رسانی مناسب تر بتوانیم جشنواره ای در شأن جامعه فاخر رسانه ای برگزار کنیم.

وی افزود: بابت همه نواقص، ضعف ها، کاستی ها از مخاطبان و همه بازدیدکنندگان عذرخواهی می کنم و امیدوارم با نقد سازنده و بیان اشکالات، به من و همکارانم در برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها کمک کنید. ما می خواهیم نشان دهیم که می توانیم با هم گفت و گو کنیم، نقد داشته باشیم، ضعف های همدیگر را محترمانه گوشزد کنیم اما کنار هم باشیم و مهربان باشیم. دست در دست هم قرار دهیم برای عزت ایران عزیزمان. با هم هم قسم شویم. جامعه رسانه ای جامعه الگو و الگوساز است. برای منافع ملی فارغ از همه اختلافات، کنار هم هستیم و ان شاءالله مردم عزیز این شهد شیرین وحدت و همدلی را خواهند چشید. با آغوش باز در خدمت همه عناصر رسانه در ایران سرافراز هستیم.

نمایشگاه رسانه‌های ایران به کار خود پایان داد

در بخش پایانی مراسم از سه غرفه برتر در نمایشگاه رسانه های ایران، خبرگزاری های مهر، ایسنا و پایگاه خبر فوری تقدیر به عمل آمد و تندیس و لوح بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران به مدیران این رسانه ها اهدا شد.

همچنین از رسانه های دیگر  برتر در این دوره از نمایشگاه تقدیر به عمل آمد.

نمایشگاه رسانه‌های ایران که از یکشنبه (۲۹ بهمن ماه) کار خود را آغاز کرده بود، امروز چهارشنبه پس از برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار