کد خبر: ۲۳۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون اول قوه قضاییه به ریاست قاضی فرخ نیا آغاز شد.

آغاز دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضاییه

محاکمه ۲ فرزند معاون اول قوه قضائیه آغاز شد.

به گزارش تسنیم، دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون اول قوه قضاییه به ریاست قاضی فرخ نیا آغاز شد.

 

در این دادگاه به اتهامات ۲۳ تن از متهمان این پرونده از جمله دو تن از فرزندان معاون اول قوه قضاییه به اتهام پولشویی در پرونده‌های کلان اقتصادی رسیدگی خواهد کرد.

این افراد در تیرماه سال جاری دستگیر شده بودند.

لازم به ذکر است که پیشتر سخنگوی قوه قضاییه درباره صحت و سقم این موضوع گفته بود: چنین پرونده‌ای در قوه قضاییه تحت رسیدگی است. قوه قضاییه با جدیت و صلابت و بدون هیچ تبعیضی به هر پرونده‌ای که مطرح باشد، رسیدگی می‌کند. به این ترتیب، به این پرونده هم رسیدگی خواهد کرد و اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد. نگاه قوه قضاییه، نگاه ضابطه‌مند و شفاف و روشن و مطابق قوانین شرعی و قانونی خواهد بود.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشستی دیگر نیز ضمن تایید دوباره این خبر بیان داشت که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و گفت: پرونده فرزندان مقام ارشد قضایی فقط درباره دو فرزند معاون اول است و ارتباطی به شخص معاون اول قوه قضاییه ندارد؛ پرونده در مرحله مقدماتی و تحقیقاتی است و به‌محض اینکه از لحاظ انطباق با مقررات، اقتضای اطلاع‌رسانی کند، مطابق با موازین قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به نوشته تابناک، چندی پیش هم محمدرضا یزدی، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره این پرونده در برنامه «صف اول» گفته بود: ما خط قرمزی نداریم برای همه مسئولین و اگر خدای ناکرده خودشان یا اطرافیانشان دچار خطایی شوند، پیگیری ما، امر عادی شده. من اگر بخواهم مثال بزنم، یکی از مسئولین رده بالامان، یکی دو تا از فرزندانش گرفتار شده بودند، درگیر شده بودند به ما گزارشی رسید. بنده خودم خدمتشان رسیدم. گفتم که این مدارکی که هست، اگر که خطاست و این‌ها درست نیست، بفرمایید. اگر که احیاناً شما در جریان نیستید، بدانید این اتفاق افتاده. اگر در جریان هستید مواظب باشید که از اسم شما استفاده نشود؛ ضمن این که ما این را دادیم دستگاه نظارتی دارد پیگیری می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار