کد خبر: ۲۳۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد؛
مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام با حضور وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولین کشوری و استانی ،فعالان صنعت هوایی و علاقه مندان به این صنعت در فرودگاه بین المللی پیام کرج برگزار شد.

افتتاح نمایشگاه صنعت هوایی در فرودگاه بین المللی پیام کرج

جلیل کریمی- مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام با حضور وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولین کشوری و استانی ،فعالان صنعت هوایی و علاقه مندان به این صنعت در فرودگاه بین المللی پیام کرج برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به زودی تبدیل به یکی از قطب های اقتصاد دیجیتال و صنعت هوایی کشور و منطقه خواهد شد،گفت: اگر در این سال ها توجه ویژه ای به این منطقه می شد امروز به یکی از قطب های اقتصادی و هوانوردی کشور و منطقه تبدیل می شد،.

عیسی زارع پوربا اشاره به اینکه با همکاری تمام بخش های ذیربط می توان پیام را به منطقه ای ویژه برای هوانوردی کشور تبدیل کرد، افزود: درهمین راستا امروز تفاهم نامه ای بین معاونت علمی ریاست جمهوری و استانداری البرز منعقد می شود تا شاهد یک جهشی در حوزه تولیدات دانش بنیان در عرصه هوایی کشور باشیم و با انعقاد این تفاهم نامه، یک پارک علم و فناوری در حوزه هوانوردی در پیام ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه تلاش داریم که اینجا به قطب فعالیت های وزارت ارتباطات تبدیل کنیم خاطرنشان کرد: برای پروازهای بین المللی از این فرودگاه به کشورهای دیگر ظرفیت لازم وجود دارد و باید حمایت های لازم انجام شود تا این پروازها سریعتر راه اندازی شود تا برای پست به هاب تبدیل شویم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز با بیان اینکه فرودگاه پیام در حوزه ترابری بخش مسافر کمک زیادی می کند ، گفت: تاب آوری صنعت هوایی و فضایی کشور در شرایط تحریم با تولیدات شرکت های دانش بنیان با بالاترین استانداردها افزایش می یابد.

محمدی بخش افزود: شرکت های دانش بنیان در حوزه هوایی و فضایی باید خدمت خود را در حوزه های فناورانه و تولیدات مورد نیاز کشور افزایش دهند که این خدمات در زمینه اقلام مصرف کشور بایستی بیشتر باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت هوایی پیام ادامه داد: با برگزاری این گونه نمایشگاه ها و خدمات شرکت های دانش بنیان، مردم دیگر استان های کشور با فرودگاه پیام و استان البرز بیشتر آشنا خواهند شد و ویژگی های آن را خواهند شناخت واین نمایشگاه فرصت مناسبی است که پس از ۴۰ سال که کشور در شدیدترین و سخت گیرانه ترین تحریم های بشری قرار دارد، بخش هوایی گزارش عملکرد خود را در رشد تولید ارایه کند.

محمدی بخش با اشاره به اینکه این نمایشگاه ماحصل بخشی از این توانمندی هاست که امروز در قالب شرکت های دانش بنیان ارایه می شود ، اظهار کرد: ویژگی های متعدد این نمایشگاه باعث شد که در تقویم سالانه قرار گیرد و مردم بیشتری این توانمندی ها را دیده و آن را لمس کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: مجموعه ای از تکنولوژی های هوایی و فضایی و ترکیب آن با دانش بنیان و ارتباط با وزارت ارتباطات می تواند این ۲ صنعت را به یک جهش تولید در سال آینده رهنمون کند و سازمان هواپیمایی کشور این مسولیت را می پذیرد و به دانشمندان و جوانان اعتماد و گواهینامه های تخصصی را ارایه می کنیم، چرا که راه شکست تحریم ها خودباوری و نگاه به درون است

استاندار البرز نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به  خبرنگاران گفت: فرودگاه بین المللی پیام دارای قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی است که با برگزاری این نمایشگاه و به نمایش گذاشتن دستاوردهای کشور، بخشی از آن را اثبات کرد.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه این نمایشگاه تخصصی اولین بار است که در البرز برگزار شده، افزود: کشورهای پیشرفته دارای صنعت هوایی هستند و اکنون قابلیت ها و توانایی های فنی کشور در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کشور در حوزه تعمیرات موتورهای هواپیما پیشرفت بسیار خوبی دارد که به دست فرزندان نخبه این مرز و بوم رقم خورده است،ادامه داد: فرودگاه پیام دارای قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی است که با برگزاری این نمایشگاه و به نمایش گذاشتن دستاوردهای کشور، بخشی از آن اثبات کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه ۲ وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی، راه اندازی پرواز های مسافربری و کارگو را در پیام دنبال می کنند،خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با توسعه و ارتقا خدمات و لحاظ الزامات پدافند غیرعامل در فرودگاه پیام، فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد را پشتیبانی کنیم.

گفتنی است؛نمایشگاه صنعت هوایی پیام از ۱۶ تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در فرودگاه بین‌المللی پیام از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقمندان است.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: