کد خبر: ۲۳۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آشکار شدن ابعاد دیگری از انفجار ناجوانمردانه تروریستی کرمان گفت: «ساچمه‌های کارگزاری‌شده در جلیقه انفجاری آلوده بودند.»

افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آشکار شدن ابعاد دیگری از انفجار ناجوانمردانه تروریستی کرمان گفت: «ساچمه‌های کارگزاری‌شده در جلیقه انفجاری آلوده بودند.»

مهدی احمدی‌نژاد ظهر امروز، یکشنبه، در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه "امروز یکی دیگر از مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان که در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بستری بود به شهادت رسید. "، اظهار داشت: این نوجوان ۱۳ ساله از ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی شده بود و مهره دوم گردن وی کاملاً قطع شده بود.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه عمل جراحی این نوجوان توسط تیمی که از تهران آمده بودند، انجام شد، گفت: با وجود این، صبح امروز محمدمهدی ایرانمنش آخرین مجروح این انفجار تروریستی بستری در بیمارستان کرمان به خیل شهدا پیوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اینکه بقیه مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان همه ترخیص شدند، افزود: بسیج جامعه پزشکی همراه با دانشگاه علوم پزشکی کار بیماران شناسایی‌شده را در منزل انجام می‌دهند و کسانی هم که نیاز به ارجاع داشته باشند به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با ابراز اینکه "مجروحان این حادثه توسط بنیاد شهید شناسایی شدند و هر کدام که با کارت شناسایی مراجعه کنند تمام خدمات آن‌ها به‌صورت رایگان در مراکز درمانی ما انجام می‌شود. "، ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز امسال برخی از این مجروحان که نیاز به فیزیوتراپی داشتند خدمات خود را در بیمارستان شهید باهنر کرمان دریافت کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه چند نفر از مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان هم توسط بنیاد شهید به تهران اعزام شدند و کار درمانی آن‌ها پیگیری شده است، گفت: خوشبختانه این مجروحان در زمان حاضر در وضعیت استیبل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این انفجار، تفاوتی با مجروحان زمان جنگ دارند، اضافه کرد: زمان جنگ به‌دلیل داغ شدن گلوله و ترکش‌ها، استریل محسوب می‌شدند، اما این ساچمه‌ها داغ نشده بودند و استریل نبودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تصریح به اینکه "اتفاقی که در کرمان افتاد کاملاً جدید بود و بعد از حادثه و اعمال جراحی متوجه عفونت‌های بسیار شدیدی در مجروحان این حادثه شدیم. "، ادامه داد: این عفونت‌ها نه‌تن‌ها در مجروحان بستری در بیمارستان‌های کرمان که مجروحان بستری در دیگر بیمارستان‌ها هم مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار مجروح این حادثه در بیمارستان بقیةالله (عج) تهران بستری بودند، گفت: در بازدید‌هایی که از بیمارستان بقیةالله تهران داشتیم چهار مجروح بستری در این حادثه همه دچار عفونت‌های بسیار شدید شده بودند.

احمدی‌نژاد با ابراز اینکه "ساچمه‌ها را برای آزمایش فرستادیم. "، خاطرنشان کرد: احتمال اینکه این ساچمه‌ها قبل از کارگذاری آلوده شده باشند، وجود دارد و کسی که کار تروریستی می‌کند از انجام هیچ کار ناجوانمردانه‌ای کوتاهی نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مجروحان این انفجار تروریستی به عفونت‌های بسیار شدیدی دچار شدند، ادامه داد: هنوز هم تعدادی از این مجروحان با این عفونت‌ها دست به گریبان و در حال درمان هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار