کد خبر: ۲۳۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
فرار مغزها موضوعی است که باید با عنوان فرار سرمایه کشور به آن نگریست؛ جوانی که سال ها در ایران عزیز زیسته و رشد کرده باید در کشور خود خدمت کند و نباید شرایط را به سمت و سویی ببریم که بنای مهاجرت داشته باشد.

نباید از فرار مغز‌ به فرار سرمایه‌ها برسیم

فرار مغزها موضوعی است که باید با عنوان فرار سرمایه کشور به آن نگریست؛ جوانی که سال ها در ایران عزیز زیسته و رشد کرده باید در کشور خود خدمت کند و نباید شرایط را به سمت و سویی ببریم که بنای مهاجرت داشته باشد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا، فرزاد وجیهی جوان ایرانی قصد داشت با سرمایه گذاری پرسپولیس را در سطح باشگاه‌های بزرگ مطرح کند همانطور که باشگاه‌های عربستان سعودی بازیکنان بزرگی مانند رونالدو را به خدمت گرفته اند. در حال حاضر به دلیل ساختار دولتی کشور با واگذاری باشگاه پرسپولیس به فرزاد وجیهی موافقت نشد و در نهایت این باشگاه به مجموعه‌ای از بانک‌ها واگذار شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این جوان ایرانی اقدام به خرید یک شبکه ماهواره‌ای کرده است. شبکه تلویزیونی من وتو چندی پیش تعطیل شد. حالا زمزمه راه‌اندازی مجدد من وتو با سرمایه گذاری تریدر معروف ایرانی به گوش می‌رسد. فرزاد وجیهی ثروتمندترین جوان ایرانی به دنبال راه‌اندازی مجدد شبکه تلویزیونی من وتو برآمده است.

فرزاد وجیهی چندی پیش زمانی که موضوع خصوصی سازی سرخابی‌ها مطرح شد نیز به طور رسمی درخواست خرید باشگاه پرسپولیس به عنوان یکی از بزرگترین و پر طرفدارترین باشگاه‌های ایران را ارئه کرد. در شرایطی که بدهی سنگین پرسپولیس مانع شده که بازیکنان بزرگ و ورزشگاه اختصاصی داشته باشد این جوان ایرانی قصد داشت با سرمایه گذاری پرسپولیس را در سطح باشگاه‌های بزرگ مطرح کند همانطور که باشگاه‌های عربستان سعودی بازیکنان بزرگی مانند رونالدو را به خدمت گرفته اند. در حال حاضر به دلیل ساختار دولتی کشور با واگذاری باشگاه پرسپولیس به فرزاد وجیهی موافقت نشد و در نهایت این باشگاه به مجموعه‌ای از بانک‌ها واگذار شد.

این میلیاردر ایرانی که سرمایه گذاری کلانی در خارج از کشور دارد بعد از اینکه نتوانست از طریق خرید پرسپولیس به کشور خدمت کند. مدتی بعد موضوع خرید پارس خودرو را مطرح کرد. در حال حاضر عمده خودرو‌های بازار ایران از طریق چین تامین می‌شود درحالی که چینی‌ها در سایر کشور‌ها جایی در بازار خودرو ندارند. فرزاد وجیهی که در یک خانواده خودروساز بزرگ شده بود، می‌توانست در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشد. اما با وجود اینکه زیان پارس خودرو به قدری افزایش یافته که مدیران این شرکت نیز امیدی به آینده آن ندارد. با این حال با واگذاری آن به وجیهی مخالفت شد. درحالی که قصد داشت با سرمایه‌گذاری کلان و خرید امتیاز یک خودرو روز اروپایی با همه آپشن‌های کیفی چهره بازار خودرو ایران را عوض کند و مردم مانند اروپایی‌ها خودرو سوار شوند.

درحالی برخی مقامات دولتی اجازه ورود سرمایه این تریدر جوان را به ایران ندادند که رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید کرده است تا باید زمینه مدیریت به جوانان کشور داده شود تا اقتصاد کشور در مسیر توسعه حرکت کند. به طور قطع ورود سرمایه‌های کلان به کشور می‌تواند ضمن اینکه به اشتغال کمک کند. بستری برای ایجاد زیرساخت‌های جدید در کشور به وجود می‌آید. به ویژه افراد جوان و موفقی مانند وجیهی که در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته است به طور قطع سرمایه‌گذاری آن می‌تواند منافع زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: