کد خبر: ۲۳۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
روز گذشته و در محل سالن اجتماعات پارک فنآوری واقع در امیرآباد شمالی، جلسه ای برگزار شد که به گفته دوست و دشمن نظیرش، در چند سال گذشته برگزار نشده بود!

فریاد مطالبه گری اهالی ورزش، گوش فلک را ” کر ” کرد!

میزبان جلسه شورایعالی تشکل های ورزشی بود و دستور جلسه آن هم عملکرد مورد انتظار جامعه ورزش از دولت چهاردهم و بررسی شاخص ها و شیوه های انتخاب مدیران ارشد ورزش کشور تعیین شده بود.

دستور جلسه ای که راه را برای مطالبه گری اهالی ورزش از هر نظر هموار می کرد!

جلسه ای که بر خلاف جلسات دیگر این چنینی تا دلتان بخواهد با چالش و خواسته های به حق اهالی استخوان خرد کرده ورزش کشور همراه بود و صحبت های خوبی هم در آن از سوی بزرگان ورزش کشور گوش ها را نوازش داد، اما وقتی صحبت به آنجا رسید که اعضای تخصصی کمیته ورزش در دولت چهاردهم چه کسانی هستند و اسامی نفرات این کمیته پشت سر هم ردیف شدند تازه مشخص شد که با این دست فرمان، تنها جایی که در این ورزش می توان رسید، ناکجا آباد است!

نفراتی که مشخص نبود با چه متر و معیاری انتخاب شده و قرار است برای ورزش کشور نسخه شفابخش بپیچند!

نفراتی که وقتی اسامی آنها اعلام می شد، اعتراض سالن برگزاری جلسه را در بر می گرفت!

البته در جلسه شورایعالی تشکل های ورزشی موارد حاشیه ای بسیاری هم مطرح شد.

از تلاش یکی از اعضای کمیته تخصصی ورزش برای مطرح کردن نام یکی از مسئولان کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای وزارت ورزش تا سفارش او به یکی از بازیکنان نه چندان قدیمی فوتبال برای حمایت از همان فرد خاص جهت تصدی وزارت مزبور!

از اینکه اگر وزیر ورزش آینده یک بانو بود نباید زیاد تعجب کرد، تا این ادعا که وزیر ورزش و جوانان انتخاب و منتظر معرفی به مجلس است! و حرف های دیگری که هیچ کجای دیگر نمی شد با آن صراحت آنها را شنید!

نکته جالب توجه جلسه شورایعالی تشکل های ورزشی حواشی ریز و درشت آن بود که آن جلسه را به یک جلسه مطالبه گری تبدیل کرده بود!

از حمایت تمام قد از محمد دادکان توسط یکی ار اعضا گرفته تا ترک جلسه توسط همان فرد!

اما الحق و الانصاف جلسه شورایعالی تشکل های ورزشی، آنقدر خوب و مفید بود که هیچ کس در آن متوجه گذشت زمان نشد!

البته بانوان و دوستان دیگری هم بودند که اعتفاد داشتند که مگر در ورزش و در بخش بانوان قحط الرجال است که همه جا باید این چند نفر خانم باشند! همانهایی که بواسطه حمایت های بی موردی که همواره از آنها می شود همه جای این ورزش قرار است که باشند! از وزارت ورزش گرفته تا کمیته ملی المپیک و حالا هم در کمیته تخصصی ورزش! نفراتی که بدفعات امتحان خود را پس داده و ورزش کشور با آنها به توفیقی دست نیافته است!

البته این موضوع فقط مختص بانوان نمی شود، بلکه دوستان دیگری هم در این کمیته ورزشی قرار است برای ورزش این کشور تصمیم بگیرند که در دوران مسئولیت شان، هیچ گلی بر سر این ورزش نزده اند و ذکر همین مسائل و چالش هایی که بر سر مطرح کردن نام آنها بوجود می آمد این جلسه را فراتر از یک جلسه کارشناسی کرده بود!

جلسه ای که در میانه راه آن، و از شدت انتقادات زیادی که صورت می گرفت، بعضی ها ترجیح دادند که به بهانه های واهی جلسه را ترک کرده تا در آینده انگشت اتهام بسوی آنها نشانه نرود!

جلسه ای که هر چه بود مطالبه گری و انتقادات به جایی بود که باید برای ارتقاء سطح ورزش کشور، شنیده شوند و گرنه در ورزش آش، همان آش خواهد بود و کاسه همان کاسه!

نویسنده: محمدرضا نصراله زاده

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار