کد خبر: ۲۳۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
به گفته وی لی، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری جهانی در بلک راک، سرمایه گذاران در اوراق خزانه باید احتمال ریاست جمهوری دونالد ترامپ را پس از آن بررسی کنند که نامزد جمهوری خواهان گفته در صورت انتخاب، به دنبال تاثیرگذاری بر سیاست پولی آمریکا خواهد بود.

به گزارش نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | به گفته وی لی، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری جهانی در بلک راک، سرمایه گذاران در اوراق خزانه باید احتمال ریاست جمهوری دونالد ترامپ را پس از آن بررسی کنند که نامزد جمهوری خواهان گفته در صورت انتخاب، به دنبال تاثیرگذاری بر سیاست پولی آمریکا خواهد بود.

" وقتی به سناریوهایی فکر می کنیم که ممکن است عملی شوند، این خطر وجود دارد. لی در تلویزیون بلومبرگ با اشاره به نرخ بازده گفت: " این نشان می دهد که سرمایه گذاران باید چه تقاضایی برای نگهداری اوراق قرضه دولتی در سبد یا پرتفویشان داشته باشند."

لی افزود که نگرانی های مالی بر اشتهای اوراق خزانه در بلندمدت نیز تاثیر خواهد گذاشت. با این حال، انتظارات از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را از بیش از دو دهه قبل کاهش دهد، می تواند بر بازار اوراق قرضه نیز تاثیر بگذارد.

ترامپ روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پالم بیچ فلوریدا گفت که رئیس جمهور باید در تعیین نرخ ها حرفی برای گفتن داشته باشد. چالش های استقلال بانک مرکزی آمریکا، هم در دوره ریاست جمهوری او و هم اخیرا در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴، از یک هنجار دیرینه که روسای جمهور از تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاست گذاران بانک مرکزی خودداری می کنند، جدا شده است.

لی از بلک راک اضافه کرد: " مهم نیست چه کسی وارد کاخ سفید می شود، همه این ها نشان می دهد که ما باید با دقت بیشتری به تشکیل پرتفوی در مورد اوراق خزانه فکر کنیم."

نتایج ناامیدکننده حراجی های ۱۰ و ۳۰ ساله این هفته، از کاهش تقاضا برای اوراق قرضه بلندمدت خبر می دهد؛ اما لی می گوید عوامل دیگری نیز وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند.

در حالی که تمایل به اوراق قرضه دولتی بلند مدت "ممکن است به این اندازه قوی نباشد"، او گفت: " تقاضا برای درآمد هنوز به طور محکم برقرار است."

 

منبع: Bloomberg

نام:
ایمیل:
* نظر: