کد خبر: ۲۳۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد:
وی با اشاره به مشکلات و موانع انتقال و راه‌اندازی دستگاه «گامانایف» در بیمارستان امام علی(ع) در کرج گفت: آذر سال گذشته، تنها دستگاه فوق پیشرفته گامانایف در کشور برای درمان بیماران سرطانی با همکاری بخش خصوصی به استان البرز منتقل و در بیمارستان امام علی (ع) در کرج راه‌اندازی شد.

راه اندازی دستگاه فوق پیشرفته «گامانایف» برای درمان بیماران سرطانی در البرز

جلیل کریمی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت :دانشگاه به عنوان متولی امر سلامت در استان همواره تلاش کرده است تا شاخص های بهداشتی، درمانی، آموزشی و دیگر حوزه های مهم تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، ارتباط با صنعت، دانشجویی و فرهنگی و … را در استان ارتقا بخشیده و با فراهم نمودن زیرساخت و مناسب سازی بسترهای لازم، ارائه خدمت شایسته و درخور مردم قدرشناس استان البرز داشته باشد.
دکتر شهرام صیادی در جنع خبرنگاران حوزه سلامت با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه اکنون با 335عضو هیات علمی، 7 معاونت ،6 دانشکده ، 6 شبکه بهداشت و درمان، 361 مرکز و پایگاه بهداشتی ، 19 بیمارستان دولتی و خصوصی به فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و بهداشتی درمانی خود ادامه می دهد،افزود: ضریب اشغال تخت بیمارستانی در این استان ۲.۷۶ درصد است که نسبت به سایر مناطق کشور بالاست .
وی یکی از اقدامات موثر در بخش درمانی را توسعه تخت های بیمارستانی عنوان کرد و گفت: راه اندازی بیمارستان ۲۶۵ تختخوابی سردار سیلمانی فردیس در سال گذشته ، راه اندازی بیمارستان کمالشهر با پیشرفت 70 درصدی و بیمارستان 32 تختخوابی طالقان با پیشرفت 50 درصد کمک زیادی به رشد شاخص تخت های بیمارستانی در استان خواهد کرد .
صیادی با اشاره به اینکه تعداد تخت های فعال دولتی استان با افزایش تعداد تخت بستری از 2064 تخت در سال 1400 به 2356 در حال حاضر با رشد 14 درصدی همراه بوده است،ادامه داد: در راستای قانون جوانی جمعیت دو مرکز درمان ناباروی مرکز سطح 3 در بیمارستان کمالی و مرکز سطح دو در بیمارستان امام جعفرصادق(ع) راه اندازی شده که کلیه خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری با تعرفه دولتی ارایه می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزگفت: از شهریور 1400 تا کنون 19 واحد و مرکز بهداشتی ایجاد و احداث شده و 6 واحد دندانپزشکی در مناطق کم برخوردار استان راه اندازی شده است.
دکتر صیادی با اشاره به فعالیت حدود 570 داروخانه در البرز از توزیع انسولین در اروخانه های منتخب که اسامی آن در سایت معاونت غذا و دارو دانشگاه بارکذاری شده ، با قیمت مصوب خبر داد و افزود:طی این مدت افزایش 59 درصدی جواز تاسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان جهت تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان به دارو را داشته ایم.
وی با اشاره به مشکلات و موانع انتقال و راه‌اندازی دستگاه «گامانایف» در بیمارستان امام علی(ع) در کرج گفت: آذر سال گذشته، تنها دستگاه فوق پیشرفته گامانایف در کشور برای درمان بیماران سرطانی با همکاری بخش خصوصی به استان البرز منتقل و در بیمارستان امام علی (ع) در کرج راه‌اندازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به مشکلات بسیار که در راستای انتقال این دستگاه به استان پیش آمد، ادامه داد: دستگاه گامانایف با استفاده از پرتو گاما بدون نیاز به جراحی و ایجاد برش می تواند انواع سرطان را درمان کند و هزینه درمان با این دستگاه تخصصی در خارج از کشور دهها برابر هزینه داخلی است.
دکتر ضیادی با اشاره به اینکه راه اندازی این دستگاه تحولی عظیم در بخش سلامت کشور است، خاطرنشان کرد: بنا بر دلایلی قرار بود این دستگاه به استان دیگر منتقل شود اما با تمام تلاش و به رغم تهدید عزل شدن از سمت ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی البرز، تلاش کردیم و این دستگاه به البرز منتقل شد. البته به رغم لزوم هماهنگی با سازندگان گامانایف، تا کنون این دستگاه راه‌اندازی نشده اما به زودی و تا دو ماه آینده راه‌اندازی و با تعرفه دولتی فعالیت خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: