کد خبر: ۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
رئيس اتحاديه مشاوران املاک استان تهران از ثبات قيمت مسکن تا پايان سال خبر داد و گفت : رکود در بازار خريد و فروش همچنان ادامه دارد.
 به گزارش تجارت آتلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،حسام عقبايي گفت: آمار معالات مسکن در سال جاري در مقايسه با سال گذشته روند خوبي دارد اما همچنان رکود دارم و معاملات مهرماه در مقايسه با شهريور سال جاري کمتر شده است.
 
رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران هرنوع پيش بيني جهش قيمت مسکن در سال 94 را بي اساس دانست و گفت: شهروندان مطمئن باشند هيچ گونه نوسان قيمت در راه نيست.
 
عقبايي در باره افزايش تسهيلات ساخت مسکن در بافت‌هاي فرسوده و اختصاص تسهيلات به ساخت و توليد هم گفت :هر گونه تسهيلات مسکن گامي رو به جلو  است و به خروج بازار مسکن از رکود و رونق اقتصادي کمک خواهد کرد.
 
عقبايي اظهار داشت:بخشي از تسهيلات بانکي بايد به ساخت مسکن اختصاص يابد تا جانب عرضه افزايش يابد.
 
وي تاکيد کرد: البته هنوز به وضعيتي نرسيده ايم  که 80 درصد قيمت مسکن را تسهيلات خريد تامين کند اما دولت مي تواند با اعمال مديريت مالي و هدايت بانکداري و نظارت بر بانک ها، سپرده هاي مردم را به سمت تامين مالي بخش مسکن هدايت کند تا قدرت خريد مردم نيز براي تامين مسکن تقويت شود.
 
عقبايي گفت:با توجه به محدود بودن تسهيلات 50 ميليوني، دولت بايد تلاش کند تا گروه‌هاي کم درآمد و فاقد مسکن به ويژه زوج‌هاي جوان در اولويت دريافت اين تسهيلات باشند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت ، ثبات ، مسکن
نام:
ایمیل:
* نظر: