کد خبر: ۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
سجادی افزود: بهترین روش برای آبیاری زمین‌های کشاورزی آبیاری تحت فشار است که در کنار آن می‌توان از روش‌های دیگر هم استفاده کرد
به گزارش تجارت آنلاین سید رحیم سجادی در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح ۳۰ هزار هکتاری آبیاری تحت فشار منطقه عین خوش دهلران افزود: این اعتبار برای اجرای بیش از ۲۰۰ هزار هکتار آبیاری نوین در کشور هزینه می‌شود.

وی گفت: موافقت نامه‌های لازم برای اجرایی کردن این طرح‌ها اخذ شده و با ایجاد این شبکه‌های آبیاری نوین تحول بزرگی در بخش کشاورزی بوجود خواهد آمد.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی افزود: تلاش می‌کنیم این اعتبار در سال‌های آینده نیز برقرار باشد تا بحث آبیاری تحت فشار را به منظور استفاده بهینه از منابع آبی در سراسر کشور نهادینه کنیم.

سجادی گفت: تامین آب و صرفه جویی در مصرف تنها ملاک نیست بلکه آنچه بیشتر از این ۲ موضوع باید مورد توجه قرار گیرد افزایش تولید در هکتار برای سود کشاورز است.

وی افزود: فعالیت‌های مناسبی در این راستا در بخش زراعت با اختصاص کود و بذر و مدیریت زراعت در حال اجراست که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد آثار اجرای این طرح‌ها باشیم.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاوری گفت: بهترین روش آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده از شیوه تحت فشار است و در کنار آن از روش‌های کم فشار و انتقال آب با لوله و شبکه‌های فرعی و تجهیز و نوسازی استفاده نیز می‌توان بهره برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبیاری ، کشاورزی ، روش
نام:
ایمیل:
* نظر: