کد خبر: ۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
با توقف خرید اوراق قرضه در آمریکا و افزایش محرک‌های انبساطی از سوی بانک مرکزی ژاپن،‌ قیمت طلا هفته گذشته 54.30 دلار ارزش خود را از دست داد و روز جمعه را با قیمت 1172.94 دلار در هر اونس به پایان برد که کمترین رقم از سال ۲۰۱۰ بدین سو به شمار می‌رود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛با افزایش ارزش دلار در برابر ین و دیگر ارزهای بین‌المللی در روز جمعه، قیمت طلا و نقره روز جمعه به پایین‌ترین رقم از سال 2010 رسید.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ژاپن بازارهای مالی جهانی را با افزایش محرک‌های انبساطی عظیم خود شوکه کرد. ارزش ین به کمترین رقم در 7 سال گذشته در برابر دلار رسید و در مسیر بدترین روز در 18 ماه گذشته قرار گرفت.

هر اونس طلا به 1180 دلار در هر اونس سقوط کرد

جفری سیکا تحلیلگر بازارهای اقتصادی در این‌باره گفت، دلیل اصلی سقوط طلا، افزایش ارزش دلار پس از اقدام بانک مرکزی ژاپن برای تضعیف ین بود.

سیکا افزود، در صورت افزایش ارزش دلار در کوتاه‌مدت، قیمت طلا می‌تواند با کاهش‌های بیشتری در کوتاه‌مدت روبرو شود اما در نهایت طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر بی ثباتی‌ها و آشفتگی اقتصادی ناشی از اقدامات فدرال رزرو سود خواهد برد.

تصمیم اخیر فدرال رزرو مبنی بر پایان دادن به برنامه 6 ساله خرید اوراق قرضه در این کشور و هم‌چنین نگرانی‌ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره بانکی از سوی این بانک از عوامل کاهش قیمت طلا طی روزهای اخیر بوده است. 

انتشار امارهای قوی از اقتصاد آمریکا و گمانه‌زنی‌ها در مورد تصمیمات فدرال رزرو سبب شده است تا بازارهای بورس و ارزش دلار با رشد روبرو باشد.

هر اونس طلا با 2.16 درصد برابر با 25.91 دلار کاهش 1172.94 دلار معامله شد. این فلز گران بها در ابتدای معاملات تا 1161.25 دلار، کمترین رقم از جولای 2012 نیز پایین‌ آمد.

این فلز گران‌بها سطح مقاومتی مهم 1220 و 1180 دلار را شکست و در هفته گذشته 4.8 درصد از ارزش خود را از دست داد که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از ژوئن 2013 به شمار می‌رود.

در اثر احساس کاهش سرمایه‌گذاری که بر بازار حاکم است، ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 0.16 درصد کاهش یافت و به 741.20 تن در روز چهارشنبه رسید که کمترین رقم در 6 سال گذشته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا ، آمریکا ، ژاپن
نام:
ایمیل:
* نظر: