کد خبر: ۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
مدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی‌ اعلام کرد:
مدیرکل دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی‌ از برگزاری گردهمایی نمایندگان عملیاتی شرکت‌های هلی‌کوپتری به منظور بررسی مشکلات و ارائه‌ نظرات‌ خبر داد و گفت: بازنگری دستورالعمل‌های عملیاتی و قوانین و مقررات هلی‌کوپتری از موارد مطرح در این جلسه بود.
‌به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مهدی علی عسگری اظهار داشت:یکی از وظایف مهم سازمان هواپیمایی اجرای انکس 6 و داکیومنت‌های (قوانین صنعت) وابسته‌ عملیات هلی‌کوپتری است؛ بر این اساس سازمان موظف است با تدوین دستورالعمل‌های خاص به این مهم بپردازد.
 
وی افزود:به منظور اجرای این وظیفه در آبان‌ماه امسال گردهمائی با حضور مدیران و متخصصان و خلبانان هلی کوپتر و نمایندگانی از شرکت‌های هلی کوپتری ایران، ‌در دفتر عملیات پرواز تشکیل شد.
 
علی عسگری اضافه کرد: با توجه به رویکرد جدید سازمان در این خصوص اهم مسائل عملیاتی شرکت‌های هلی‌کوپتری مانند پرواز در منطقه دریا، فعالیت پروازی در منطقه خلیج فارس و دریای مازندران که در راستای فعالیت‌های نفتی صورت می پذیرد و همچنین بحث ناوگان هلی کوپتری و شرایط استفاده از خلبانان هلی کوپتری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
مدیرکل عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فعالیت روز و شب و پرواز IFR و VFR با هلی کوپتر، بازنگری دستورالعمل‌های عملیاتی و قوانین و مقررات، مشکلات آموزشی خلبان، نوع آموزش در شرکت‌های هلی کوپتری، کیفیت آموزش‌های‌ ‌لازم‌ خلبان هلی کوپتر، شرایط اساتید هلی‌کوپتری، استفاده از منتخبین (Designee) خلبان هلی کوپتر، فعالیت عملیاتی هلی کوپتری برای ماموریت های سایزمیک، تامین نیروی انسانی جوان برای خلبانی هلی‌کوپتری و عملیات امداد و نجات هلی‌کوپتری از دیگر موارد مطروحه در جلسه مذکور بود.
 
وی افزود: همچنین با توجه به استقبال شرکت کنندگان و اهمیت موضوعات مطروحه در جلسه، مقرر شد درجهت ارتقاء بهره وری و ایمنی در بخش هلی‌کوپتری این جلسات به صورت مستمر در سازمان تشکیل شود.
 
‌انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: