کد خبر: ۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مشاور مالیاتی اصناف و بازار گفت: طبق برنامه پنجم مالیات بر ارزش افزوده باید به ۸ درصد می‌رسید و تقاضا داریم که این نرخ برای سال آینده افزایش پیدا نکند.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛محمدرضا جعفریان با اشاره به برگزاری جلسات بررسی لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در وزارت اقتصاد اظهار داشت: این جلسات با حضور بخش خصوصی برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد در 5 جلسه آینده رسیدگی به آن تا پایان ماه به اتمام برسد.

مشاور مالیاتی جامعه اسلامی اصناف و بازار، تصریح کرد: پس از ارائه نظرات کارشناسی این لایحه به دولت خواهد رفت تا فرآیند خود را طی کند.

وی با اشاره به اینکه به موازات این لایحه، مجلس نیز طرحی را در دست بررسی دارد، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز طرح مشابهی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده ارائه کرده که مواد آن شبیه به لایحه است و از بخش خصوصی نیز برای ارائه نظر کارشناسی دعوت شده است.

 جعفریان افزود: امیدواریم قبل از ارائه لایحه بودجه 94 کشور این لایحه در مجلس مطرح شود، زیرا اگر تکلیف آن مشخص نشود باید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده برای سال آینده نیز تمدید شود.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: باید نرخ مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه 94 کشور مشخص شود به همین دلیل احتمال تمدید قانون فعلی وجود دارد.

مشاور مالیاتی جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید نرخ مالیات به ارزش افزوده در پایان برنامه به 8 درصد می‌رسید، بیان کرد: اکنون این نرخ 8 درصد است و انتظار داریم که برای سال آینده نرخ مالیات برارزش افزوده افزایش نیابد.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: