کد خبر: ۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دیدار با وزیر بازرگانی و معادن عمان گفت: ایران و بخش خصوصی این کشور آمادگی دارد تا در اجرایی کردن برنامه های توسعه ای عمان قدم های جدی و عملیاتی بردارد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛هیاتی 30 نفره از تجار و بازرگانان ایرانی به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز گذشته وارد مسقط پایتخت عمان شد.
 
هیات ایرانی با هدف توسعه روابط بین المللی با عمان عازم این کشور شده و قرار است در جلساتی بین هیات و مقامات تجاری عمان شرکت کنند.
 
غلامحسین شافعی در این دیدار با اظهار خرسندی از فعالیت های مقامات تجاری عمان در اجرایی کردن اهداف برنامه های ششم و هفتم توسعه ای این کشور، تصریح کرد: بخش خصوصی ایران با حمایت های دو دولت عمان و ایران می تواند در اجرایی شدن برنامه های توسعه ای نقش پررنگی ایفا کند.
 
وی ادامه داد: روابط ایران و عمان از قدمت طولانی برخوردار است هرچند در طول چند سال اخیر رشد مناسبی نداشته و از آنچه که باید باشد فاصله گرفته است. در مسیر مناسبات اقتصادی، عمان از بین کشورهای منطقه جایگاه مناسبتری دارد و در واقع محور صادرات و واردات منطقه به خصوص در زمینه حمل و نقل به شمار می آید.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران سپس اضافه کرد: روابط عاطفی بین مردم ایران و عمان در سطح مناسبی قرار دارد که همین موضوع می تواند به توسعه مناسبات تجاری دو کشور کمک کند البته تا به امروز روابط اقتصادی و سیاسی ایران و عمان نتوانسته هماهنگ با هم رشد کند که باید این امر مورد بازنگری شود.
 
شافعی یادآور شد: به دنبال آغاز بکار دولت یازدهم در ایران روابط دو کشور و به طور کلی مناسبات تجاری ایران با کشور های منطقه وارد مرحله جدیدی شده چرا که دولت ایران علاقه دارد مبادلات تجاری خود را با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای مسلمان توسعه دهد.
 
به گفته شافعی، در همین راستا ارتقا سطح مناسبات تجاری با عمان یکی از اولویت های اصلی دولت و بخش خصوصی ایران محسوب می شود.
 
وی ادامه داد: عمان می تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین ایران با سایر کشورها به ویژه آفریقایی نقش آفرینی کند. نگاه ایران به عمان در قالب دروازه ای است که می تواند محصولات ایران را به سوی بازار منطقه سوق دهد.
 
شافعی با اشاره به گستره بازار ایران، گفت: ایران را نباید به بازاری داخل مرزهای این کشور محدود کرد بلکه باید توجه داشت که برای دسترسی به منطقه آسیای مرکزی و افغانستان نیز می توان از ایران وارد شد.
 
وی همچنین تأکید کرد: در آینده ای نزدیک بندر چابهار به دلیل موقعیت مطلوبی که دارد می تواند به عنوان بارانداز تامین کننده کالاهای موردنیاز کل منطقه شناخته شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، عمان ، برنامه
نام:
ایمیل:
* نظر: