کد خبر: ۳۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
رییس سازمان بازرسی کل کشور:
رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرداخت های چند ده میلیونی برای مدیران دولتی و ورود سازمان بازرسی به این موضوع اظهار کرد: وظیفه ذاتی ما این است که به اینگونه موضوعات وارد شویم. متاسفانه اکنون مسایلی که در رسانه ها مطرح شده مقداری سیاه نمایی شده و به آن صورت که دررسانه ها مطرح شده نبوده است

به گزارش تجارت آنلاین ناصر سراج با اعلام اینکه گزارشی را به روسای سه قوه در این زمینه ارسال کردیم افزود: مدیران ما سخت کوش و پاکدست هستند و اگر 4 مدیر مرتکب خلافی شدند نباید آن را به تمام مدیران تعمیم دهیم. وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مدیران ما روحیه ندارند. من به عنوان رییس سازمان بازرسی کل کشور، سه سال است که تمام سازمان ها و وزارتخانه‌ ها را رصد کرده ام.وی افزود: اکثر مردم ما هم شریف هستند و امکان ندارد به اموال عمومی دست درازی کنند ولی بعضی از افراد که در داخل هم هستند سیاسی بازی درمی آورند و یک کلاغ را 40 کلاغ می کنند؛ این فضایی که اخیرا ساخته شده فضای کشور ما نیست.

وی گفت: این مسئله مربوط به زمان حاضر نیست، قبلا هم بوده است، به طوری که در گذشته ما آن را بررسی می کردیم و پرونده نیز تشکیل می شد. زمانی که دولت تغییر کرد، مسئولیت بنده نیز همزمان با مسئولیت دولت بود و در کل گزارش هایی که قبل از من هیات های بدوی در نهاد ریاست جمهوری فرستاده بودند، 96 درصد منجر به برائت شده بود اما در این دوره یعنی از شهریور سال 92 تاکنون 68 درصد منجر به محکومیت شده است؛ بنابراین عزم دولت هم مبارزه با فساد است، البته این تعداد لیست ها را رد نمی کنم و مستند هم دارم اما در رابطه با آن بزرگنمایی و به آن دامن زده شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به صندوق توسعه ملی ادامه داد: صندوق توسعه ملی 20 درصد حاصل فروش میعانات نفتی، گازی و فرآورده های آن است که هر سال درصدی افزایش می یافت و امسال 30 درصد افزایش یافته است. این صندوق سه رکن دارد که متشکل از هیات امنا، هیات عامل و هیات نظارت است که رئیس جمهور رییس هیات امناست و همچنین از سه قوه در هیات امنا حضور دارند و متاسفانه مسایلی که مطرح شده مربوط به هیات عامل است و رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم رییس هیات نظارت است، رئیس دیوان محاسبات دبیر آن و رئیس سازمان حسابرسی به عنوان نائب رئیس است.سراج یادآور شد: در جلسه ای که رئیس جمهور، وزرای مربوطه، اشخاصی از قوه مقننه و قضایی هم حضور داشتند، در این صندوق پیشنهاد بودجه ای مبنی بر تقاضای افزایش 67 درصدی حقوق شده بود که این پیشنهاد را به رئیس جمهور دادم، مبنی براینکه کمیسیونی برای بررسی تعیین بودجه مشخص شود و وی استقبال کرد؛ ما کمیسیون را تعیین کردیم و بودجه صندوق از سال گذشته هم درصدی کاهش پیدا کرد. لذا مسولان عالی همه درصدند که با فساد مبارزه کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه فیش هایی که برای صندوق صادر شده بود به لحاظ قانونی آیا وجه داشته و یا تخلف بوده است، گفت: این صندوق در رابطه با مسائل «قانون کار» بوده است؛ درزها و فرار قانونی بوده که از آن استفاده کرده و اقدام کرده اند.سراج با اشاره به ماده 72 قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: متاسفانه در بند (ه) ماده 50 قانون برنامه پنجم کف و سقفی برای گرفتن حقوق مشخص نشده است. به عنوان مثال ما فیشی داشتیم که آقای مدیر باید شیر یا آبمیوه بخورد و یا دیابت دارد و هزینه اش را باید دولت بدهد. این درحالی است که ما باید بررسی کنیم و راه فرار قانونی را ببندیم تا مدیری به خودش اجازه ندهد تا پول های کلان بگیرد.

وی تصریح کرد: در رابطه با برگرداندن پول ها، قطعا همانطور که رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه بیان کرده اند، این امر صورت می گیرد؛ این در حالی است که رئیس جمهور هیاتی به ریاست آقای جهانگیری برای بررسی این موضوع تشکیل داده و اگر خلافی کرده باشند و خارج از قانون پولی گرفته باشند، قطعا برگشت داده خواهد شد و در غیر این صورت، قطعا قضایی می شوند و هرگاه حکم قطعی شد، ما طبق قانون نام و هویت فرد را اعلام می کنیم. امروز 198 میلیون تومان به خزانه برگردانده شده است.وی درباره قراردادهای جدید نفتی گفت: این قراردادها را بررسی کردیم و 13 مورد اشکال گرفتیم. وزیر از آن تمکین کرد و وعده داد که رفع اشکال می کند، غیر از دو مورد بقیه را تمکین کردند ما آن دو مورد را هم پیگیری می کنیم. خطوط قرمز ما در بحث این قراردادها منافع ملی است.سراج درباره فرارهای مالیاتی نیز گفت: ما در این موضوع هم وارد شده ایم، قرار بود سامانه ای راه اندازی شود که به تعویق افتاده است. متاسفانه در فرار مالیاتی افرادی فاکتورهای سوری درست می کنند و می خواهند یک شبه ره صد ساله بروند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار