کد خبر: ۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
تقریبا هیچ روزی نمی‌گذرد که رسانه‌های منطقه و جهان، از اختلاف شدید در داخل خاندان آل سعود از طرفی و داخل جامعه و موسسات سعودی از طرفی دیگر، دم نزنند؛ این اختلافات تا حدی است که برخی از تحلیل ها، از نزدیکی زمان فروپاشی این خاندان و رژیم حاکم خبر می‌دهند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روزنامه "الثوره"؛ شاید بارزترین اتفاق نشانه‌های این اختلافات در این ایام، برکناری وزیر اطلاع رسانی عربستان، "عبد العزیز خواجه" از پست خود باشد؛ بسیار نادر است که مسئولی در خاندان آل سعود، از منصبش برکنار شود و آنها تا دم مرگ بر منصب های خود باقی می‌مانند.

موضوع بسیار تمسخر آمیز این است که برخی از رسانه‌های سعودی نزدیک به خاندان آل سعود مانند شبکه "وصال" که نزاع های فرقه ای در منطقه را تغذیه می‌کنند، در پی برکناری این وزیر بسته شد و مضحک‌تر این است که این شبکه دوباره برای سرپوش گذاشتن بر اختلافاتی که در داخل خاندان آل سعود شعله ور شده، شروع به پخش نموده است که این کار، عملا توهین به شهروندان سعودی و نیز وابستگان به این رژیم فاسد به شمار می‌رود.

جهت اطلاع کسانی که برنامه‌های شبکه های تکفیری سعودی را دنبال نمی‌کنند، می‌گوئیم: گمانه‌زنی های موجود در خصوص برکناری عبدالعزیز، درست نیست و قطع شبکه "وصال" هیچ ارتباطی با برکناری این وزیر ندارد؛ بلکه مرجع اصلی آن، اختلافاتی است که در میان خاندان آل سعود شعله کشیده است.

طبعا، اختلافات در داخل این خاندان تروریستی، بسیار متنوع و گسترده است؛ اختلافات میان مفاسد اقتصادی و تملک چاه های نفت، میان دلالان سلاح و نیز، میان سردمداران مناقصه های داخلی و یا میان افرادی که بازار دارو و یا تجارت داخلی را اختیار خود دارند؛ ولی مهم ترین اختلافات میان مقامات دست اول و دوم است که بر سر دست یافتند به پست های کلیدی و وزاری با یکدیگر نزاع دارند و منتظر مرگ پادشاه و یا ولیعهد او هستند و بیشتر این افراد، از خود خاندان آل سعود و یا نزدیکان بدان هستند.

آنچه روزنامه "تایمز" انگلیس، در مورد روند روبه رشد اختلافات شدید در داخل خاندان حاکم در عربستان و در پی آن، تهدیداتی که در کمین آینده مملکت آل سعود، متحد اول آمریکا و غرب در منطقه، نوشت، شاخص و نشانه ی بزرگی است در خصوص نزدیکی وقوع پیش بینی های تحلیلگران و مراکز پژوهشی آمریکا که فروپاشی آل سعود که در مورد مسائل بسیاری مانند مقابله با تهدیدات تروریستی ناشی از حمایت خود این رژیم از آن، اختلاف دارند را حتمی می‌دانند.

بسیاری در منطقه وجود دارند که برای فروپاشی خاندان آل سعود که شرارت‌های تروریستی و تکفیری آن بسیاری از کشورهای منطقه و جهان را در برگفته، لحظه شماری می‌کنند و این رژیم، تنها باری سنگین بر دوش مردم خود نیست، بلکه کشورهای بسیاری را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اختلاف ، آل سعود ، الثوره
نام:
ایمیل:
* نظر: