کد خبر: ۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
اسکای نیوز:
اسکای نیوز گزارش داد: به احتمال قوی در مذاکرات مسقط چارچوبی برای مذاکرات بعدی تعیین می‌شود و احتمالا در خصوص تمدید مدت مذاکرات نیز توافق خواهد شد.
به گزارش تجارت آنلاین؛شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد، جلسه دیروز نهمین دور مذاکرات میان اروپائی‌ها و آمریکا با ایران بود. البته سخنانی در خصوص اندکی پیشرفت در مذاکرات گفته می شود اما این پیشرفت رسمی نیست. گفته می شود ایران پیشنهادهایی را مطرح کرده است که مربوط به ذخیره سازی اورانیوم در کشوری دیگر است. این کشور احتمالا روسیه است. به موازات این سخنان علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز به روسیه سفر کرده است. ممکن است در این سفر پیشنهادهایی مطرح شود که به دستیابی به راه حل در مذاکرات مسقط بینجامد.  
 
خبرنگار اسکای نیوز گفت:در ادبیات مذاکره کنندگان تغییری به وجود آمده است. در گذشته سخن از مجازات و تهدید و اشاره به جنگ بود. اما امروز سخن از همکاری های بیشتر میان آمریکا و ایران برای اعتماد سازی مطرح است. این احتمال وجود دارد که مهلت 24 نوامبر برای دستیابی به توافقنامه هسته ای رعایت شود و این احتمال نیز وجود دارد که این مذاکرات به شکست بینجامد که البته بعید به نظر می رسد.
 
خبرنگار اسکای نیوز افزود: احتمال قویتر این است که در مذاکرات مسقط چارچوبی برای مذاکرات بعدی تعیین شود و احتمالا در خصوص تمدید مدت مذاکرات نیز توافق شود.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: