کد خبر: ۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
دبیر اجرایی همایش گفت : همایش مدیریت پایدار و توسعه جنگل های شمال ایران به منظور تبیین سیاستهای کشور 26 آبان ماه جاری در تهران برگزار می شود.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛هرمزد رامینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت :
 
محوریت این همایش ،تبیین سیاست های کشور درباره جنگل های شمال، سیمای جنگل های ناحیه رویشی هیرکانی، جنگل ها و توسعه، نگاه جهانی، نگرش ملی، اقتصاد سبز و ارزش گذاری جنگل های شمال ، پیش بینی شده است .
 
به گفته وی ، جنگل های شمال و اسناد فرا دست، برنامه های اجرایی و طرح های جنگلداری، تهدیدها و فرصت ها، چالش های مدیریتی جنگل ها، الزامات و نیازها، جنگل های شمال و توسعه به عنوان دیگر محورهای این همایش محسوب می شود.
 
دبیر اجرایی این همایش گفت: بیشترین مشکلات طرح های عمرانی کشور ،ناشی از نبود و بی توجهی به طرح آمایش سرزمین است و آن را از علل اساسی عدم موفقیت در توسعه کشور دانست.
 
رامینه افزود : بررسی ها حاکی است ، جنگلهای کشور اعم از جنگلهای هیرکانی، زاگرسی، ارسبارانی، ایران و تورانی به دلایل مختلف تحت تأثیر عوامل گوناگونی، در معرض تهدید و تخریب قرار دارند که هریک از این عوامل تخریبی در هر منطقه اکولوژیک با شدت و ضعف ویژگی های خاصی دارند.
 
به گفته وی، وضعیت جنگل های منطقه هیرکانی در شمال کشور اهمیت ویژه ای دارد و عوامل مختلف در تخریب آن نقش داشته و چنانچه نسبت به اصلاح وضعیت نابسامان در این زمینه اقدامی صورت نگیرد ، شاهد پیامدهای بشدت زیانبار آن خواهیم بود.
 
رامینه افزود: جامعه مهندسان مشاور ایران با بهره گیری از توان نیروهای کارشناسی و فنی به دنبال برطرف ساختن چالش های محیط طبیعی کشور است و علاوه بر موضوع جنگلها ، درخصوص دریاچه ارومیه، ریزگردها و تالاب ها مسایل را به شکل جدی دنبال می کند .
 
دبیر اجرایی این همایش اضافه کرد : ارائه چشم انداز از وضع موجود و آینده جنگل های خزری و طرح پیشنهاداتی در این همایش جهت اتخاذ سیاست های جنگلداری پایدار در منطقه رویشی هیرکانی بویژه از دیدگاه تدوین برنامه ششم توسعه ، ضرورت برگزاری نشست های علمی و تخصصی پیرامون چالش های مدیریتی جنگل های مزبور مورد تاکید است .
 
رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: نزدیک به 900 شرکت در این جامعه عضویت دارند و با برگزاری همایشهای تخصصی تلاش می شود نسبت به راهکارهای اصولی و علمی برای رفع مشکلات محیط زیست ، اقدام کرد .
 
وی افزود: حرکات و تصمیم گیری ها و یا اقداماتی که مخل منافع ملی و عدم توجه لازم به توسعه پایدار کشور را در برداشته باشد ، این تشکل وظیفه خود می داند که زنگ های خطر را به صدا درآورده و نظرات علمی و فنی و حرفه ای خود را به گوش مسؤلان و تصمیم سازان برساند.
 
وی اظهار امیدواری کرد: این همایش بتواند توجه مسئولان و تصمیم گیران و رسانه ها را به شکل جدی تری در جهت اشاعه فرهنگ حفاظت از این منابع طبیعی تجدید ناپذیر، جلب کند تا بار دیگر مواجه با مساله ای همانند دریاچه ارومیه نباشیم.
 
همایش یک روزه مدیریت پایدار و توسعه جنگلهای شمال قرار است در محل جامعه مهندسان مشاور ایران برگزار شود .


انتهای پیام/
برچسب ها: مدیریت ، جنگل ، کشور
نام:
ایمیل:
* نظر: