کد خبر: ۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
عضو اتاق بازرگانی ایران:
مهدی پورقاضی گفت: کسانی که با بهانه رفاه مردم سعی می‌کنند ارز را سوبسیددار کنند و ارز را به قیمت پایین ارائه دهند، مانع تک‌نرخی شدن ارز می‌شوند

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی و صنایع ایران  درباره دلیل تعلل دولت در یکسان‌سازی نرخ ارز، اظهار داشت: بیشتر فشارهای پوپولیستی عامل این موضوع بوده است

مهدی پورقاضی افزود: کسانی که با بهانه رفاه مردم سعی می‌کنند ارز را سوبسیددار کنند و ارز را به قیمت پایین ارائه دهند، مانع تک‌نرخی شدن ارز می‌شوند.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم سعی می‌کند با جلب رضایت عمومی، به مسایل اقتصادی فکر کند؛ به جای اصول علمی و قاعده اقتصاد.

عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با ذکر مثالی به نسیم عنوان کرد: به دولت می‌گویند یارانه اقشار مرفه را قطع کنید، همه هم این موضوع را پذیرفتند، ولی این کار را انجام نمی‌دهد؛ با این بهانه که ممکن است یک نفر به اشتباه جزو افراد مرفه محسوب شوند.

پورقاضی تأکید کرد: این‌ها بیشتر برخورد احساسی با مسایل اقتصادی است، به جای برخورد علمی و اصولی.

وی با طرح یک پرسش اظهار داشت: آیا در مالیات‌هایی که تشخیص می‌دهند، هیچ‌جایی تبعیض و اشتباه وجود ندارد؟! به نظر من این حرف‌ها از طرف یک مقام دولتی غیرقابل قبول است که یک چنین استدلالی را بیاورد.

عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: به‌ هرحال در مورد نرخ ارز هم همین طور است و به نظر می‌رسد علاقه‌ای نباشد که این کار انجام شود.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: