کد خبر: ۳۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
نشست خبری مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه با خبرنگاران در خصوص موضوع چالش های خبرنگاری در صنعت بیمه روز سه شنبه 26 مرداد برگزار شد.
در این نشست خبرنگاران به بیان مشکلات خود در حوزه خبرنگاری در صنعت بیمه پرداختند و پیشنهادات و نقطه نظرات خود را بیان کردند و دکتر حجاریان نیز ضمن پاسخ به برخی از آنها، دیدگاه خود را در رابطه با موضوعات مطرح شده ارائه داد.
مسعود حجاريان، مديرعامل انجمن حرفه اي صنعت بيمه گفت: خبرنگاران در خط مقدم كاهش ريسك و خسارتهاي اجتماعي هستند چرا كه بافرهنگ سازي و آْموزش مردم مي توان به كاهش خسارتها در جامعه کمک كرد.
مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه در ادامه، بر تقویت پرسشگران صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: اگر پرسشگران تقویت شوند و فعال تر برخورد کنند، پاسخگویی بیشتر شده و پاسخگویان صنعت بیمه فعال تر شده  و حرفه ای تر می شوند.
وی بر شفافیت به همراه اخلاق در حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: اگر اخلاق نباشد ممکن است به اسم شفافیت بد اخلاقی صورت گیرد. به اسم شفافیت توهین شود، تخریب شود و خود شفافیت از بین می رود. شفافیت وقتی اثربخش است و توسعه دهنده و بهبود دهنده است که با  اخلاق عجین شود.
حجاریان موضوع حاکمیت شرکتی را یکی از نکات مهم در صنعت بیمه برشمرد و گفت: این حاکمیت شرکتی رابطه بین سهامدار و مدیران شرکت را تنظیم می کند، سهامداران یک انتظاری از شرکت دارند و مدیران هم یک تکالیفی دارند، مدیران از نظر بیمه مرکزی مکلفند که تعهداتشان به جامعه را انجام دهند. در اثر فعالیت های شرکت، منابع و سودی ایجاد می شود، آیا این سود برای تعهدات آتی شرکت باید ذخیره شود یا باید در مجمع توزیع شود و به سهامدار بدهند؟ اینجا امکان تضاد منافع به وجود می آید، بعضا سهامداران به مدیران فشار می آورند که سود بیشتری بدهد، ذخایررا کم کند؛ دولت و بیمه مرکزی نیز حفظ ذخایر مکفی را خواستار هستنند.
وی افزود: اگر شرکتی نتواند در آینده تعهداتش را ادا کند، قابل اعتماد نیست. شرکت ها باید قادر باشند به تعهداتشان پاسخگو باشند و اینها را می توان از روی صورت های مالی، آمارها و گزارشات شرکت ها محاسبه کرد..
مدیرعامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه مدیران و کارشناسان یک شرکت بیمه را یکی از عوامل مهم اعتمادزا معرفی کرد وگفت: تعهد، تخصص و حرفه نیروی انسانی در شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. جمع منابع انسانی شرکت ها می تواند اعتماد را برای مردم به وجود بیاورد. بسیاری از بیمه گذاران، ریسک خود را بنا بر آشنایی خود با کارشناسی خاص نزد شرکتی بیمه می کنند و اگر آن کارشناس به شرکت دیگری برود می تواند پورتفوهایی را نیز با خود منتقل کند. کار کردن سالم، شفاف و با تعهد می تواند اعتماد را جلب و افزایش دهد.
حجاریان  در ادامه به بيان تفاوت در سپرده پذيري بانك ها و بيمه ها پرداخت و گفت: در حالی که شركت هاي بيمه تا 3 برابر سرمايه اوليه بايد ريسك بپذيرند  این رقم برای بانك ها تا 8 برابر سرمايه اوليه خود است و بانک ها می توانند تا این رقم مجوز جذب سپرده داشته و تا 9 برابر آن تسهيلات پرداخت كنند.




نام:
ایمیل:
* نظر: