کد خبر: ۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی:
قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت:حمایت از عشایر کشور باید در قالب نظام بیمه ای قرار گیرد تا تاثیرگذاری آن به خوبی آشکار شود.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛محمد حسین صفر پور طاهر در نشست مشترک دست اندرکاران بیمه دام عشایر کشور در شیراز ، تاثیر بیمه دام عشایر در روند فعالیت آنها را بسیار موثر توصیف کرد و بیان داشت:پرداخت تسهیلات به عنوان مشوق به عشایر مولد، پرداخت یارانه به نهاده ها و یا کمک هایی از این دست مقطعی است و تاثیر چندانی در تولید ندارد.
 
وی بیان کرد: در تجارت جهانی هیچگونه حمایتی مانند حمایت بیمه ای قابل پذیرش نیست ، از این رو باید حمایت ها در نظام بیمه ای به درستی لحاظ شود.
 
وی افزود:در برنامه توسعه پنجم ارتقا حمایت ها تا 35 درصد ارزش افزوده ترسیم شده در حالی که این میزان هم اکنون به 8 . 15 درصد رسیده است.
 
صفرپور طاهر ادامه داد: تغییرات اقلیمی در کشور یکی از مسائل جدی است که خسارت های زیادی را به بخش کشاورزی تحمیل کرده است .
 
وی گفت:در نخستین دهه بعد از انقلاب یکهزار و 810 میلیارد ریال در دهه دوم 100 هزارمیلیاردریال و در دهه سوم (83 تا 93) بر اثر حوادث طبیعی 600 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی کشور وارد شده است.
 
این مسوول اظهار داشت:افزایش دامنه بیمه در بخش کشاورزی و دامی می تواند از سهم خسارت ها به سرمایه های مردمی بکاهد و اقتصاد عشایر را به مخاطره نیندازد.
 
وی گفت:ارتقا فرهنگ بیمه ای و توسعه کمی و کیفی سیاست های حمایتی به ویژه پوشش بیمه ای دربخش کشاورزی می تواند در افزایش میزان حمایت از بهره برداران این بخش موثر باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: عشایر ، بیمه ، محصولات
نام:
ایمیل:
* نظر: