کد خبر: ۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
عضو هیأت مدیره انجمن توسعه دریامحور خبر داد
ایزدیان گفت: در همین هفته ترمینال 25 هکتاری واقع در بندر شهید رجایی با استعداد و تخلیه بارگیری 150 TIU به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛سعید ایزدیان عضو هیأت مدیره انجمن توسعه دریامحور  با بیان اینکه اقتصاد کشور ما در بخش دریایی مغفول مانده است گفت: کشور ایران از شمال به جنوب به دریا متصل است و ما در این بخش ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم. 

وی در ادامه افزود: 90 درصد از صادرات و واردات ما از طریق دریا صورت می‌گیرد و ایران در این بخش قدرت بسیار قوی دارد. 

ایزدیان به شعاری که در چند سال اخیر در بخش دریا داده شده است اشاره کرد و گفت: توسعه دریامحور در کشور شعاری است که برای استفاده از ظرفیت‌های دریا ارائه شده است. 

مدیرعامل شرکت دریایی فارسی سان در ادامه تصریح کرد: تاکنون شرکت فارسی سان خدمات حمل ونقل دریایی گسترده‌ای انجام داده و این شرکت بیش از 1 هزار میلیارد تومان در بخش دریایی سرمایه‌گذاری کرده و دارای شناورهای بسیار زیادی است. 

ایزدیان با اشاره به اینکه شرکت فارسی سان یک شناور منحصر به فرد را در دنیا ساخته است گفت: این شناور در دنیا منحصر به فرد است و کار لوله‌گذاری در بستر دریا و خدمات جابجایی دکل‌ها را انجام می‌دهد. 

عضو هیأت مدیره انجمن توسعه دریایی در ادامه تصریح کرد: در بخش بندرعباس، بندر شهید رجایی، بندر چابهار و امام خمینی سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را انجام داده‌ایم و در بخش کانتینر و پایانه نیز اقدامات گسترده‌ای را ادنجام داده‌ایم. 

ایزدیان در ادامه با اشاره به اینکه در هفته جاری ترمینال 25 هکتاری در بندر شهید رجایی را افتتاح می‌کنیم گفت: این ترمینال استعداد و تخلیه بارگیری 150 TIU را دارد. 

وی در ادامه افزود: در این ترمینال حدود 70 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و این پایانه با گذاشتن 504 متر ریل به شبکه بین‌المللی ریلی متصل می‌شود. 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: