کد خبر: ۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره:
بارگیری نفت میدان‌های سروش و نوروز در شناور جدید صادراتی خلیج فارس آغاز شد و هم اکنون روزانه بیش از ٧٠ هزار بشکه نفت خام به این شناور منتقل می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شانا؛سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره بابیان این که هم اکنون نفت میدانهای سروش و نوروز به این شناور منتقل می شود، گفت: روزانه ٧٠ هزار بشکه نفت این دو میدان به این شناور منتقل می شود.
 
سعید حافظی با بیان این که از چند روز گذشته انتقال نفت خام به شناور صادراتی خلیج فارس آغاز و هم اکنون ٢٥٠ هزار بشکه نفت خام در آن ذخیره شده است، گفت: تا چند روز آینده انتقال نفت ادامه دارد و قرار است حدود ٦٠٠ هزار بشکه نفت در این شناور ذخیره سازی شود تا شرکت کره ای برنامه های راه اندازی آن را به صورت کامل انجام دهد.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون آزمایش مخزن، تجهیزات میترینگ و پمپها در حال انجام است.
 
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان این که شناور سورنا فعلا به کار خود ادامه می دهد اما تصمیم در باره ادامه فعالیت این شناور در آینده بر عهده هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران است، افزود: پس از بهره برداری و بارگیری شناور خلیج فارس تا یک ماه آینده، همه نفت شناور سورنا به شناور خلیج فارس انتقال یافته و پس از آن برای سورنا تصمیم گیری می شود.
 
حافظی گفت: با هماهنگی امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران همزمان با اتصال خطوط لوله صادراتی امکان صادرات نفت از شناور خلیج فارس نیز فراهم می شود.
 
به گزارش شانا، ظرفیت پایانه شناور صادراتی نفت خام خلیج فارس ٢,٢ میلیون بشکه و مجهز به پیشرفته ترین سیستمهای  اندازه گیری (Metering) است. این شناور که نفت سنگین و ویژه میدانهای سروش و نوروز را صادر می کند از نظر ماشینری و ظرفیت، بالاترین تکنولوژی را دارد.
 
شرکت نفت فلات قاره، در سالهای گذشته تجربه طراحی و بهره برداری روی شناور سورنا را داشته و هم اکنون امکان استفاده بهتر از پایانه صادراتی خلیج فارس فراهم شده است. از سالهای گذشته نفت میدانهای سروش و نوروز در پایانه شناور سورنا ذخیره و از همانجا بارگیری می شود و با بهره برداری نهایی از شناور صادراتی خلیج فارس صادرات نفت این میدانها به از سورنا به خلیج فارس منتقل می شود.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: