کد خبر: ۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
حجتی:
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید محصولات کشاورزی داخلی گفت: با توجه به توان تولید سیب در کشور، واردات این محصول در سال های گذشته کار صحیحی نبود.
به گزارش تجارت آنلاین ؛محمود حجتی روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان رویان پژوهش آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حمایت از باغداران کشور، امسال و پارسال واردات سیب به کشور ممنوع شد.

وی اظهار کرد: در بحث دیگر در حمایت از باغداران، موضوع «تازه خوری» است که به سردخانه ها مربوط می شود و باید به نحوی برنامه ریزی شود که سیب تولیدی به موقع از به بازار عرضه شود.

وزیر جهادکشاورزی گفت: بخش دیگر این برنامه ریزی های این وزارتخانه مربوط به فرآوری محصولات کشاورزی است زیرا می توان این فرآوری ها را در واحدهای صنعتی تولید و به بازار عرضه کرد.

حجتی درباره صادرات محصولات کشاورزی نیز گفت: با توجه به ظرفیت های صادراتی موجود در شمال آذربایجان غربی و هم مرزی آن با چند کشور امید می رود عملکرد خوبی در زمینه صادرات داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی بزرگترین تولید کننده سیب در کشور با میزان تولید یک میلیون تن در سال است که امسال به دلیل واردات سیب به کشور، کاهش صادرات و نبود برنامه ریزی صحیح در این حوزه حدود 150 هزار تن سیب تولیدی کشاورزان تا اوایل تابستان در سردخانه ها باقی ماند
برچسب ها: واردات ، سیب ، کشاورزی
نام:
ایمیل:
* نظر: