کد خبر: ۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: طبق برنامه هدف گذاری باید سالانه یک میلیون نفر زیر پوشش این صندوق قرار گیرند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛محمدرضا رستمی اظهار کرد: شش میلیون نفر از جمعیت روستایی، عشایر و کشاورزان شرایط عضویت در صندوق را دارند که از مجموع این تعداد تاکنون یک میلیون و 200 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته اند.
 
وی افزود: تعداد واجدان شرایط تا پارسال سه میلیون نفر بود اما با برداشتن سقف سنی برای زیر پوشش بردن و همچنین ارائه خدمات به کشاورزان ساکن در شهرها سه میلیون نفر به این تعداد افزوده شد.
 
وی دغدغه اصلی این صندوق را زیر پوشش قراردادن واجدان شرایط عنوان کرد و افزود: به این منظور ساختار کارگزاران باید بازنگری شود که هم اکنون اقدامی در این خصوص برداشته شده است.
 
وی گفت:واگذاری کار به افراد حقیقی،تشویق کارگزاران، ارائه تسهیلات به آنان، توانمندسازی دفاتر استانی، افزایش نیروی انسانی، بازنگری قوانین و مقررات از جمله اقدامات این صندوق است.
 
وی بر بهبود زیر ساخت های 'آی تی' نیز تاکید کرد و افزود: باید این زیر ساخت ها قوی شوند و هم اکنون در این زمینه سرمایه گذاری نیز شده است.
 
وی افزود: یکی از برنامه های این صندوق زیر پوشش قرار دادن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است که هم اکنون 177 هزار نفر از این نهاد حمایتی نیز زیر پوشش قرار گرفته اند.
 
این مسوول کل دارایی های این صندوق را 50 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
 
رستمی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد نیز گفت: هم اکنون این سقف از 15 به 9 سال کاهش یافته است اما این طرح در مجلس مصوب شد اما شورای نگهبان ایراد از این طرح گرفته است.
 
وی افزود: محل تامین بار مالی یکی از ایرادات است که با مشخص شدن آن با استقبال زیادی از واجدان شرایط روبه رو خواهیم شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، کشاورزان ، صندوق
نام:
ایمیل:
* نظر: