در کشور در چند حوزه از سال ها پیش اقتصاد مقاومتی به نحوی اجرا شده است. یکی از این حوزه ها، حوزه دیجیتال است. حوزه ای که امروزه متخصصان جوان ایرانی توانسته اند با راه اندازی سایت های معظم و بزرگی نظیر آپارات، دیجی کالا، فیلمیو و حتی سایت های خبری نظیر عصر ایران، تابناک، انتخاب و ... نیاز کشور را به محصولات و خبرهای خارجی از بین ببرند.
آپارات نمونه ایرانی یوتیوب و دیجی کالا نمونه ایرانی آمازون است. با این سایت ها و دیگر سایت های مشابه جوانان ایرانی توانسته اند برای نیاز ایرانی ها نسخه های ایرانی بپیچند و اطلاعات ایرانی ها را در داخل کشور نگاه دارند.
آیا شکایت صدا و سیما از آپارات به دلیل این که صدا و سیما انحصار حق هرگونه پخش ویدیو را از آن خود می داند، یا به دلیل این که می گوید نباید ویدیوهای صدا و سیما در آپارات پخش شود، ضربه زدن به اقتصاد مقاومتی نیست؟
آیا صدا و سیما نمی داند که اگر آپارات نبود، همه این فیلم ها را ملت در یوتیوب نگاه می کردند؟ آیا این به نفع کشور و نظام است؟ آیا این اقتصاد مقاومتی است؟ آیا صدا و سیما نمی داند که زمان پخش انحصاری گذشته است و اکنون هر سایت و هر بچه ده ساله در اکانت ایسنتاگرامش فیلم منتشر می کند؟!
آیا صدا و سیما نمی داند که با این گونه اقدامات باعث دلسرد شدن سرمایه گذاران جوان کشور در حوزه های دانش بنیان شده و عملا راه باز کن رسانه ها و شبکه های خارجی می شود؟ مگر مقام معظم رهبری نفرمودند "توصیه من گسترش این شرکت های دانش بنیان است". آیا اینطور که صدا و سیما کمر به شکستن این درختان تنومند دانش بنیان بسته است، مخالف با سیاست های کلی نظام نیست؟
برخی مطرح می کنند صداو سیما خودش می خواهد شبکه های اینچنینی درست کند اما آیا اگر صدا و سیما توان و خلاقیت کافی برای راه اندازی چنین شبکه هایی داشت، وضعیت مخاطبانش به این شکل بود که امروزه مراجع هم از گسترش رسانه های خارجی نگران شوند؟
اینجاست که باید گفت به جای شعار اقتصاد مقاومتی باید به اقتصاد مقاومتی عمل کرد که سال اقدام و عمل است، نه سال شعار.
منبع: اقتصاد آنلاین