کد خبر: ۳۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
در راستاي حمايت از كارآفريني صورت پذيرفت ؛
مديريت شعب استان هاي اصفهان، قم، مركزي و جهارمحال و بختياري به همراه تعدادي از مديران ارشد اين مديريت از مزرعه پرورش شتر مرغ اين استان بازديد به عمل آورده و با مدير اين مجموعه در خصوص حمايت بانك ايران زمين از صنايع و كارآفريني بحث و تبادل نظر كردند.
به گزارش روابط عمومي: در اين بازديد كه از مزرعه پرورش شتر مرغ صورت گرفت جبل عاملي صاحب مزرعه با ابراز خرسندي از حضور مديران ارشد بانك ايران زمين در اين مجموعه بيان داشت: اين مجموعه درزميني به مساحت ۲ هكتار بنا نهاده شده و در زمينه پرورش ۸۰ راس مولد، ۱۰۰ راس گوشتي و ۲۰۰راس جوجه و فروش روغن و تخم شتر مرغ با توجه به سفارش و نياز بازار هدف در حال فعاليت است.
وي در ادامه افزود: شترمرغ ها پرندگاني با قابليت سازگاري بسيار بالا هستند به صورتي كه توانايي زندگي در دامنه دمايي مثبت ۵۰ تا منفي ۲۰ درجه سانتي گراد را به راحتي دارا بوده و پرورش و توليد داده مي شوند. كه بهترين مناطق جهت پرورش اين پرنده مناطق كويري و اقليم خشك است.
اين فعال اقتصادي در ادامه اظهار كرد: بعد از گذشت ۹ ماه هر راس شتر مرغ بيش از ۲۸ تا ۳۲ كيلوگرم گوشت خالص دارد و با توجه به شناخت كافي سال هاي اخير از فوايد گوشت اين پرنده استقبال خوبي توسط مردم صورت مي گيرد و گوشت اين پرنده به عنوان يك جانشين رضايت بخش براي گوشت قرمز شده و خريداران زيادي را به خود جذب كرده است.
در ادامه اين بازديد، سبزواري مديريت شعب استان هاي اصفهان، قم، مركزي و چهارمحال و بختياري بانك ايران زمين با ابراز خرسندي از فعاليت هاي صورت گرفته از سوي جوانان مستعد، متعهد و كار آفرين بيان داشت: شتر مرغ نسبت به ساير دام ها داراي مزاياي زيادي است كه از جمله آنها مقاومت اين حيوان نسبت به بيماري ها، شرايط نا مساعد جوي، محيطي و فقر غذايي است، و كم بودن چربي گوشت شتر مرغ و غني بودن از ويتامين هاي لازم مو جب استقبال مردم شده است.
وي در ادامه افزود: شتر مرغ از نظر تغذيه اي نيز حيوان بسيار كم هزينه اي است و گوشت آن از كيفيت خوبي برخوردار است و از لحاظ اقتصادي توجيه مناسبي دارد و صنايع تبديلي شتر مرغ بازار هدف مناسبي براي عرضه و رشد دارند.
سبزواري در ادامه بيان داشت: بانك ايران زمين در راستاي حمايت از كارآفريني قدم بر داشته و با اشاره به اينكه سال۹۵ مزين به سال "اقتصاد مقاومتي" است برنامه ريزي وپشت كار را ازعوامل اصلي موفقيت و باعث پويايي بيشتر مجموعه دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر: