کد خبر: ۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
اظهار نظرهاي ضد و نقيض مسئولان درباره آب شرب تهران
درحاليكه شورايي ها نسبت به سلامت آب هاي شرب تهران ابراز نگراني مي كنند، وزير نيرو و استانداري تهران و معاونت بهداشت وزارت بهداشت نسبت به اين موضوع واكنش متفاوتي با شورا بروز دادند.
به گزارش روزنامه تجارت،‌ روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر تهران، رحمتالله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورا نسبت به آلودگی آب شرب تهران تذکر داد و از شهروندان خواست از آب معدنی استفاده کنند.وی از وزیر کشور خواست طی 24 ساعت آینده جلسه کمیته اضطرار آلودگی آب را تشکیل دهند و به جای موضع گیری نسبت به این موضوع آن را رفع کنند.حافظی همچنین نسبت به عملکرد یکی از شرکت های تابعه شهرداری تذکر داد و گفت: این شرکت قراردادهای بسیاری با فامیل درجه یک مدیرعامل دارد و باید بدانیم چرا نسبت به این موضوع رسیدگی نمی شود.

آب شرب پایتخت مشکلی ندارد

با اين حال استاندار تهران اعلام کرد که آب پایتخت استاندارد است.سید حسین هاشمی در مورد بحث غير قابل شرب بودن آب پايتخت مطرح شده در شورای شهر، در موضوع غیر استاندارد بودن آب تهران اعلام نظر كرد و گفت: بر اساس آخرین اطلاعات از سازمان استاندارد آب شهر تهران سالم و استاندارد است.وی افزود: مردم تهران نگران آلودگی آب نباشند چرا که اگر موردی باشد رسیدگی و اطلاع رسانی می کنیم.این در حالی است که رحمتالله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، در جلسه ديروز شورا نسبت به آلودگی آب شرب تهران تذکر داد و از شهروندان خواست از آب معدنی استفاده کنند.وی از وزیر کشور خواست طی 24 ساعت آینده جلسه کمیته اضطرار آلودگی آب را تشکیل دهد.

آب شرب تهران کاملاً سالم است

همچنين معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است. مردم هیچ نگرانی نداشته باشند، آب شرب سراسر تهران کاملاً سالم است، میزان نیترات آن هم در کمتر از حد مجاز است. علی اکبر سیاری درباره وضعیت آب تهران توضیح داد: آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است و هیچ مشکلی وجود ندارد، آب تهران کاملاً سالم است. البته در گذشته به علت خشکسالی و کمبود آب نگرانی هایی داشتیم اما با بارندگی های اخیر و اضافه شدن آب سد ماملو همه نگرانی ها بر طرف شده و آب کاملاً سالمی در اختیار مردم تهران قرار دارد.وی گفت: آب تهران از دو منبع تأمین می شود یکی آب سدها که آب سطحی است و دیگری منابع آب زیرزمینی که از چاهها بعد از تصفیه شدن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر میزان نیترات آب چاه بیش از حد مجاز باشد نیترات آن گرفته و تصفیه می شود تا به حد استاندارد برسد و بعد وارد مدار می شود.معاون وزیر بهداشت افزود: تا چندی پیش به علت کمبود آب و خشکسالی نگرانی هایی داشتیم و ممکن بود به علت ادامه این روند و کمبود بارندگی نیترات آب در برخی مناطق تهران بالا برود اما با اضافه شدن سد ماملو به منابع آب تهران از بحران عبور کردیم و اگر آب این سد نبود ممکن بود نگرانی هایی ایجاد شود.معاون وزیر بهداشت گفت: شایعات مطرح شده در مورد آلودگی آب تهران صحت ندارد و مستند نیست، بنابراین مردم با خیال راحت آب شرب تهران را مصرف کنند و حتی برای کودکان نیز می توان آب شرب تهران یا آب بطری را بعد از جوشاندن استفاده کرد.

مشکل کیفیت

آب تهران را تکذیب میکنم

با اين حال و با توجه به اظهارات شورايي ها، مدیرعامل آبفای تهران در پاسخ به اين اظهار نظر كه اب تهران قابل شرب نيست، گفت: من از اعضای شورای شهر تهران می خواهم که من را به جلسه علنی این شورا دعوت کنند تا با حضور رسانه ها گزارش جامعی از وضعیت کیفی آب تهران ارائه کنم.محمد پرورش در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب اظهار داشت: بحث آب و کیفیت آب بحثی نیست که بتوانیم بدون اطلاع کامل آنرا بیان کنیم و تشویش اذعان عمومی کنیم.وی افزود: انتظار من از آقای دکتر حافظی و دیگر اعضای شورای شهر تهران این است که بدون اینکه نقطه مورد نظر تهران که افت کیفی داشته را مشخص کنند، تمام شهر را زیر سوال نبرند و برای جمعیت 8.5 میلیون نفری تهران تشویش ایجاد نکنند.مدیرعامل شرکت آبفای تهران با بیان «مشکل کیفیت آب تهران را تکذیب می کنم و آماده ارائه گزارش در هر نهادی هستم» گفت: من از اعضای شورای شهر تهران می خواهم که من را به جلسه علنی این شورا دعوت کنند تا با حضور رسانه ها گزارش جامعی از وضعیت کیفی آب تهران ارائه کنم.وی ادامه داد: هم اکنون 70 درصد آب تهران از منابع آب سطحی تأمین می شود که نیترات این آب کمتر از 5 تا 10 PPM است.پرورش با بیان «بهره برداری از آب سد ماملو به طور آزمایشی 15 مهرماه آغاز شد»، اذعان داشت: بخشی از این پروژه به بهره برداری رسیده و بخشی دیگر باید با تکمیل شاخه های خطوط انتقال آب تکمیل شود.

حالا مردم تهران مانده اند با بطري هاي آب معدني و كتري هاي آب جوش بر سر دوراهي! آيا مي توان اين جمعيت روزانه 12 ميليون نفري و شبانه بالاي 8 ميليون نفر را در ابهام و سرگرداني استفاده از مايه حيات نگه داشت؟! سوالي كه انتظار مي رود پاسخش را تمام مقامات مسئول بعد از يك كاسه كردن دلايل و اظهارات علمي و كافي خود براي مردم داشته باشند تا اين نگراني ها از بين برود.

برچسب ها: تهران ، شورای شهر ، آب شرب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار