به گزارش
تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛سعید مدنی با اشاره به نقش آلایندگی خودروهای کاربراتوری و فرسوده در فضای شهری گفت: حدود 500 هزار خودروی کاربراتوری در کشور وجود دارد و نقش بسیار زیادی در آلودگی هوای شهر دارند. میتوان گفت آلودگی این تعداد خودروهای کاربراتوری به اندازه تمامی خودروهای تولیدی دیگر است.
وی افزود: براساس بررسی انجمن خودروسازان اگر 10 درصد هزینه تبدیل موتوری خودروها از یورو 2 به یورو 4 صرف جمعآوری خودروهای فرسوده و کاربراتوری شود با هزینهای بسیار پائینتر میتوانیم درصد بالایی از آلودگی را کاهش دهیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا راهکار دیگر کاهش آلودگی هوا را در جمعآوری موتورسیکلتها دانست و گفت: اگر فشاری که از سمت دولت بر خودروسازان برای تبدیل محصولات به یورو 4 است با همان جدیت برای جمعآوری خودروهای فرسوده و موتورسیکلتها دنبال شود به سرعت وضعیت آلودگی هوا بهبود مییابد.
وی با اشاره به تولید خودروهای برقی در گروه سایپا گفت: سایپا اولین شرکتی است که تحقیق و پژوهش بر روی خودروهای برقی را در ایران شروع کرده است چرا که این محصولات به لحاظ زیست محیطی بسیار مناسبتر بوده و در آینده این محصولات بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.
مدنی خودروسازان را در توسعه کسب و کار و همچنین ایجاد اشتغال در کشور بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: بعضی از سرمایهگذاریهای خودروسازان در حوزههای مختلف از جمله محیط زیست بسیار مهم است ولی متاسفانه سرکوبهای قیمتی که در چند ساله اخیر در این حوزه اتفاق افتاد مانع از انجام این امر شد. از سوی دیگر اینگونه سرمایهگذاریها بسیار هزینه بر است و لذا دولت باید با حمایت بیشتر و عدم کاهش قیمت محصولات از خودروسازان در انجام این امور کمک کند.
انتهای پیام /