کد خبر: ۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
مدیر عامل تامین سرمایه نوین علت افت سنگین بورس را تشریح و وضعیت آینده بازار را پیش بینی کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ولی نادی قمی - مدیر عامل تامین سرمایه نوین- علت افت سنگین امروز بورس را رفتار هیجانی سهامداران دانست و گفت:به اعتقاد من رفتار سهامداران طی دیروز و امروز هیجانی بود زیرا اتفاق خاصی در بورس تهران رخ نداده است.

وی افزود:سهامداران با احتمال مثبت بودن نتیجه مذاکرات هسته ای در روز گذشته رفتار هیجانی از خود نشان داده و نسبت به خریداری سهام شرکتها اقدام کردند و امروز نیز با تمدید زمان مذاکرات ،سهام خریداری شده را فروختند این در حالی است که در این شرایط نباید نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کرد.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد:البته بخشی از این رفتارها ناشی از غنی نبودن فرهنگ سهامداری بوده و بخش دیگر آن به ساختار اقتصادی و نیز محدودیت های موجود در بورس تهران مانند دامنه نوسان و حجم مبنا مربوط است که این عوامل باعث ایجاد صف های خرید و فروش در بازار سرمایه می شود.

وی به پیش بینی وضعیت بازار در ماه های آینده پرداخت و گفت:آنچه که باعث می شود تا درآمد شرکتهای بورسی در ماه های آینده به سمت بیشتر شدن سوق پیدا کند، قیمت های جهانی و تثبیت نرخ ارز است که با توجه به کسری بودجه ای که برای دولت پیش بینی می‌شود و تورم موجود باید نرخ ارز افزایش یابد؛ از سوی دیگر امیدی به قیمت های جهانی و کاهش قیمت نفت و مواد خام نیست بنابراین تا پایان سال امید نمی رود تغییر جدی در این حوزه ایجاد شود.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین خاطرنشان کرد:بنابراین افزایش مبلغ فروش شرکت‌ها در گرو تغییر قیمت دلار است و اگر تفاهم جدید سیاسی باعث شود تا موانع فروش شرکتهای پتروشیمی برداشته شود و هزینه معاملات کاهش یابد، انتظار می رود که سودآوری شرکتهای بازار سرمایه و ناشران بورسی رشد کند.

نادی قمی اضافه کرد: بنابراین پیش بینی می‌شود که بازار سرمایه تا پایان سال روند متعادلی در پیش بگیرد و با رشد و افت سنگین مواجه نشود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: